شناسهٔ خبر: 45193323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخطار شاکری به شورایعالی استان‌ها و شهرداری‌ها به دلیل ناایمنی ساختمان‌های شهری

نماینده تهران در مجلس به وزارت کشور، شورایعالی استان‌ها و شهرداری‌ها به دلیل ناامینی شهری اخطار داد و از رئیس قوه قضائیه خواست پیگیر ترک فعل دستگاه‌های اجرایی قاصر در امور ایمنی شهرها شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 30 دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: 30 دی ماه سالروز ریزش ساختمان پلاسکو است، در این حادثه 16 آتش‌نشان فداکار و6 هموطن را از دست دادیم، یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی تهران تاکنون 33 هزار بازدید از ساختمان‌های این شهر داشته است، در جریان این بازدیدها 3 هزار ساختمان ناایمن در اولویت اول، 120 ساختمان ناایمن نیاز به اقدام فوری و بیش از 10 هزار ساختمان 3 اخطار ناایمن دریافت کرده‌اند که تاکنون اقدام پیشگیرانه‌ای انجام نشده است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس تصریح کرد: به وزارت کشور و شورایعالی استان و شهرداری‌ها در خصوص عدم اجرای بندهای (14)، (20) و (24) ماده (55) و تبصره (6) ماده (100) قانون شهرداری مبنی بر رفع ناایمنی‌های شهری اخطار می‌دهم.

شاکری افزود: به ریاست جمهوری و وزارت کشور در خصوص عدم اجرای ماده (1) و بند (د) ماده (13) قانون سازمان مدیریت بحران در مورد پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری‌ها و همچنین به وزارت کشور در زمینه عدم ارائه لایحه مدیریت ایمنی از سال 92 تاکنون اخطار می‌دهم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به وزارت راه و شهرسازی در خصوص عدم اجرایی کردن بندهای (3) ، (9) و (22) مبحث سوم و علی‌الخصوص ابلاغ ساز و کارهای اجرایی مبحث (22) مقررات ملی ساختمان باید تذکر داد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در خصوص عدم اجرای مواد (96) ، (101) و (105) قانون کار در زمینه بازرسی و پلمپ کارگاه‌های ناایمن باید تذکر داده شود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت صمت در زمینه عدم اجرای ماده (37) قانون نظام صنفی در خصوص تعطیلی موقت واحدهای ناایمن باید تذکر داده شود، خاطر نشان کرد: از رئیس قوه قضائیه با توجه به بند (3) اصل (156) قانون اساسی درخواست پیگیری ترک فعل دستگاه‌های اجرایی قاصر در امور ایمنی شهرها را داریم.

انتهای پیام/ 

نظر شما