شناسهٔ خبر: 45192381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

شاکری در تذکر شفاهی:

قوه قضائیه ترک فعل دستگاه‌های اجرایی در امور ایمنی شهرها را پیگیری کند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از ریاست قوه قضائیه با توجه به بند (۳) اصل (۱۵۶) قانون اساسی درخواست پیگیری ترک فعل دستگاه‌های اجرایی قاصر در امور ایمنی شهرها را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اقبال شاکری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ، 30 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: 30 دی ماه سالروز ریزش ساختمان پلاسکو است، در این حادثه 16 آتش‌نشان فداکار و6 هموطن را از دست دادیم، یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان را گرامی می‌داریم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: سازمان آتش‌نشانی تهران تاکنون 33 هزار بازدید داشته است، در جریان این بازدیدها 3 هزار ساختمان ناایمن در اولویت اول، 120 ساختمان ناایمن نیاز به اقدام فوری و بیش از 10 هزار ساختمان 3 اخطار ناایمن دریافت کرده‌اند که تاکنون اقدام پیشگیرانه‌ای انجام نشده است.

وی ادامه داد: ضمن تشکر از سازمان آتش‌نشانی به وزارت کشور و شورای عالی استان و شهرداری‌ها در خصوص عدم اجرای بندهای (14)، (20) و (24) ماده (55) و تبصره (6) ماده (100) قانون شهرداری مبنی بر رفع ناایمنی‌های شهری اخطار می‌دهم.

شاکری افزود: به ریاست جمهوری و وزارت کشور در خصوص عدم اجرای ماده (1) و بند (د) ماده (13) قانون سازمان مدیریت بحران در مورد پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری‌ها و همچنین به وزارت کشور در زمینه عدم ارائه لایحه مدیریت ایمنی از سال 92 تاکنون اخطار می‌دهم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به وزارت راه و شهرسازی در خصوص عدم اجرایی کردن بندهای (3) ، (9) و (22) مبحث سوم و علی‌الخصوص ابلاغ ساز و کارهای اجرایی مبحث (22) مقررات ملی ساختمان باید تذکر داد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در خصوص عدم اجرای مواد (96) ، (101) و (105) قانون کار در زمینه بازرسی و پلمپ کارگاه‌های ناایمن باید تذکر داده شود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه عدم اجرای ماده (37) قانون نظام صنفی در خصوص تعطیلی موقت واحدهای ناایمن باید تذکر داده شود، خاطر نشان کرد: از ریاست قوه قضائیه با توجه به بند (3) اصل (156) قانون اساسی درخواست پیگیری ترک فعل دستگاه‌های اجرایی قاصر در امور ایمنی شهرها را داریم./

پایان پیام

نظر شما