شناسهٔ خبر: 45184557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

فروشگاه آنلاین موفق چه ویژگی هایی دارد؟

صاحب‌خبر -

فروشگاه آنلاین با کیفیت می تواند به شما کمک کند که به یک کسب وکار موفق قدم بگذارید. امروزه با ظهور اینترنت و در دسترس بودن آن برای اکثر مردم، داشتن یک فروشگاه اینترنتی با کیفیت می تواند مسیر شما را برای ورود به یک کسب و کار موفق هموار سازد. یک فروشگاه آنلاین برای اینکه بتواند مخاطب زیادی کسب کند، باید دارای ویژگی های مختلفی باشد. طراحی سایت مناسب، دسته بندی درست کالاها و موارد دیگر از جمله خصوصیاتی است که باید در یک کسب و کار اینترنتی مورد توجه قرار گیرد. اگر می خواهید با ویژگی های یک فروشگاه مجازی موفق آشنا شوید با این مطلب همراه شوید.

 

 

داشتن تنوع کالا و محصولات با کیفیت  

یک فروشگاه الکترونیکی موفق باید کالاهایی متنوع و با کیفیت عرضه کند. یعنی کالاهای آن فروشگاه در یک طیف خاص قرار نگرفته و در چندین حوزه محصولات خود را به مشتریان ارائه دهد. برای مثال در زمینه های بهداشتی، مواد غذایی، لوازم خانه و پوشاک بتواند محصولات گوناگونی عرضه کند. دسته بندی این کالاها یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. تقسیم بندی مناسب و دقیق محصولات به مخاطبان کمک می کند که بتوانند انتخاب درستی انجام دهند. برای هر محصول باید اطلاعات درست و دقیقی در اختیار مشتریان قرار گیرد. تنوع کالا بدون ارائه مشخصات مناسب نمی تواند یک فروشگاه مجازی را به درآمد بالایی برساند.

 

داشتن اینماد و ایمنی بالا

ایمنی و امنیت یک سایت مسأله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. داشتن اینماد یکی از فاکتورهایی است که باعث جلب مشتری می شود. یک سایت فروشگاهی با داشتن این نشان الکترونیکی، به مخاطبان اطمینان را هدیه می دهد. خرید از فروشگاه آنلاین با نشان اینماد، از تخلفات اینترنتی جلوگیری می کند. یکی دیگر از مواردی که ممکن است موجب نگرانی مخاطبان شود، افشای اطلاعات خصوصی و مالی آن ها است. کاربران سایت های فروشگاهی باید این اطمینان را داشته باشند که اطلاعات آنان برای افراد دیگر افشا نمی شود.

 

 

قیمت گذاری مناسب برای محصولات

یک فروشگاه مجازی باید قیمت گذاری مناسبی برای کالاهای خود داشته باشد. در بازارهای سنتی به سبب تعداد بیشتر فروشندگان و حمل و نقل های متعدد جهت رسیدن کالا به دست مشتری و عوامل دیگر، هزینه ها افزایش می یابد. اما در فروش اینترنتی به دلیل حذف خرده فروشان و حمل و نقل های اضافی، قیمت تمام شده اجناس کاهش یافته و محصولات با قیمت ارزان تری به دست مشتری می رسند. با وجود سایت های فروشگاهی مردم بیشتری می توانند خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام داده و در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

برقراری ارتباط با مخاطب و طراحی سایت مناسب

برقراری ارتباط درست با مشتری یکی از عوامل مهم موفقیت در فروش اینترنتی است. متقاعد کردن مخاطب برای خرید از سایت شما یک فاکتور اساسی در فروش بالاست. طراحی سایت مناسب و استفاده از عکس های جذاب و مخاطب پسند یکی دیگر از راه های جذب کاربران است. سرعت بالا برای سایت و قابل دسترس بودن آن، در تشویق کاربران برای خرید موثر است. انتخاب ظاهری مناسب برای سایت این مفهوم را به مشتریان القا می کند که در این فروشگاه آنلاین کالای مناسب و مورد نظر خود را می توانند به راحتی خریداری کنند.

ایجاد یک سیستم پرداخت آسان

یک فروشگاه الکترونیکی موفق دارای یک سیستم پرداخت آسان است. امکان پرداخت درب منزل و پرداخت آنلاین باید در هر زمان وجود داشته باشد؛ زیرا بنا به دلایلی ممکن است یکی از این روش های پرداخت امکان پذیر نبوده و خرید مشتریان دچار اختلال شود. امکان پرداخت درب منزل سبب می شود که همه افراد با هر سطح سوادی بتوانند به راحتی کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. افراد سالخورده که با پرداخت اینترنتی آشنایی ندارند نیز می توانند از این طریق خرید خود را به سادگی انجام دهند.

 

 

داشتن پشتیبانی مناسب

فروشگاه های اینترنتی با یک پشتیبانی مناسب می توانند نظر مشتریان را به سوی خود جلب کنند. برای خرید برخی از کالاها ممکن است سوالاتی در ذهن مخاطب به وجود آید که اگر پاسخ آنلاین و به موقعی داشته باشد، برای مشتریان بسیار رضایت بخش خواهد بود. خریداران به این طریق می توانند خرید درست و مطمئنی انجام دهند.

امکان ارسال رایگان کالا درب منزل

یکی از ویژگی های مورد نیاز برای یک سایت فروشگاهی خوب، ارسال رایگان کالا درب منزل مشتریان است. برخی از فروشگاه های آنلاین با این امکان، مشتریان زیادی را به سوی خود جلب می کنند. قرار دادن مقدار مبلغ مشخص برای ارسال رایگان نیز، یکی دیگر از ترفندهایی است که یک فروشگاه مجازی می تواند برای خرید بیشتر به کار گیرد.

 

 

جمع بندی

در دنیای امروزی با وجود در دسترس بودن اینترنت برای بیشتر مردم، داشتن فروشگاه آنلاین می تواند شما را به یک درآمد مناسب برساند. برای داشتن یک فروشگاه الکترونیکی خوب باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. تنوع کالا و ارائه مشخصات دقیق و مناسب یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. اگر به دنبال یک شرکت برای طراحی سایت فروشگاهی خود هستید به ایران سایت مراجعه کنید. گروه ایران سایت با بیش از دو دهه طراحی وب سایت و آوردن بیش از 1000 کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل، در خدمت شماست. این مجموعه یکی از اولین و پر سابقه ترین شرکت های فعال در امر طراحی وب سایت است، به شما پیرامون مشکلات وب سایت و طراحی آن مشاوره می دهد. شما می توانید بریا کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت iransite.com مراجعه نموده و سوالات خود را با کارشناسان مربوطه مطرح کنید.

 

نظر شما