شناسهٔ خبر: 45164866 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وام ازدواج 2 برابر می شود؟

رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: پیشنهاداتی در این کمیسیون برای افزایش وام ازدواج تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین مطرح شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 سید احسان قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کماکان وام ازدواج را به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین در نظر گرفته که جمعاً ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود؛ وامی با بازپرداخت ۱۰ ساله و با کارمزد چهار درصد.

وی با بیان اینکه پیشنهاداتی برای افزایش وام ازدواج در کمیسیون تلفیق مطرح شده، ادامه داد: برخی پیشنهاد کردند این میزان به صورت پلکانی زیاد شود و حتی پیشنهادی برای دو برابر شدن این میزان یعنی به ازای هر یک از زوجین ۱۰۰ میلیون تومان مطرح است. البته باید در این باره بحث‌های کارشناسی جدی صورت گیرد که بتواند کارآمد، موثر و اجرایی باشد. هنوز در این باره در کمیسیون تلفیق بحثی صورت نگرفته و احتمالاً از موضوعاتی خواهد بود که درباره آن بحث و بررسی‌های زیادی صورت خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون تلفیق ابراز امیدواری کرد که بسته پیشنهادی در کمیسیون تلفیق به گونه‌ای تصویب شود که بتواند در راستای سیاست‌های تشویقی در امر ازدواج برای جوانان مفید باشد و مشوّق واقعی برای جوانان محسوب شود.

نظر شما