شناسهٔ خبر: 45161088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان:

۲۸ دیماه روز مقاومت مردم سنندج است

رضا نجفی با گرامیداشت سالروز ۲۸ دیماه روز بمباران شهرستان سنندج در سال ۶۵ گفت: ۲۸ دی ماه روز مقاومت مردم سنندج است.

صاحب‌خبر -

رضا نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اعلام کرد: 28 دی ماه به عنوان روز مقاومت مردم سنندج است و باید این روز در تقویم ملی کشورمان به ثبت برسد تا روزی به یادماندنی در خاطر همه مردم کشور باشد.

 

 

وی افزود: باید همه بدانند که مردم شریف سنندج در برابر هجوم رژیم بعثی چه صبورانه ایستادند و چه بی‌گناهانه شهید شدند.

 

 

وی با بیان اینکه در بمباران 28 دی ماه سال 65 محلات پرجمعیت شهر سنندج به خاک و خون کشیده شد، اظهار کرد: 220 نفر از مردم بی‌گناه و شریف سنندج که بیشتر آنان کودکان و زنان سنندجی بودند شهید شدند.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: شدت حادثه به حدی بود که پیکر برخی شهدا به سختی شناسایی می‌شدند، حتی برخی از شهدا تکه تکه شده بودند.

 

نجفی بیان کرد: در آن حادثه دردناک 120 نفر هم به مقام جانبازی نائل آمدند و بی‌گمان دشمن زبون در آن سال‌ها که توان رزم با رزمندگان سپاه اسلام را نداشت ددمنشانه مردم بی‌دفاع را مورد حمله قرار دادند.

 

 

نجفی خاطرنشان کرد: در سال 1365 بعد از عملیات ظفرمند رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 دشمن به شهر سنندج حمله کرد در بهمن ماه همان سال نیز شهرستان قروه را سه بار مورد حمله هوایی قرار داد و 30 شهید مظلوم نیز در این شهر برجای گذاشت.

 

 

بی‌شک حکومت بعثی عراق به جامعه بشریت جنایت‌های بی‌شماری مرتکب شد اما دنیا نظاره‌گر نابودی و سقوط خفت‌بار صدام بود و در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به واسطه برکت خون شهدا در دفاع از مسلمانان جهان و مظلومان مقتدرتر از همیشه، قله‌های افتخار را می‌پیماید.

پایان پیام/713

نظر شما