شناسهٔ خبر: 45144798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین:

خواستار عدم مداخله اشغالگران در انتخابات فلسطین هستیم

رامین حسین آبادیان

رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین ضمن استقبال از صدور فرمان برگزاری انتخابات در این کشور، گفت: خواستار عدم مداخله اشغالگران در برگزاری انتخابات هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «عزیز دویک» رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین به فرمان صادر شده از سوی رئیس تشکیلات خودگردان مبنی بر برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ما از تصمیم محمود عباس برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری استقبال می کنیم اما در عین حال خواستار عدم مداخله اشغالگران در برگزاری انتخابات هستیم.

دویک در ادامه اظهار داشت: ما اقدام محمود عباس در صدور فرمان برگزاری انتخابات ملی در فلسطین را گامی مثبت تلقی می کنیم. موفقیت این انتخابات مستلزم وجود شفافیت و شراکت حقیقی گروه‌های فلسطینی در آن است.

پیش از این، «حنا ناصر» رئیس کمیسیون انتخابات فلسطین اعلام کرد که هیات‌های فتح و حماس به زودی در راستای تسهیل روند برگزاری انتخابات، در قاهره با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

از سوی دیگر یک منبع آگاه فلسطینی نیز بیان کرد که قاهره به زودی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و رهبران گروه‌های فلسطینی به منظور برگزاری گفتگوهای ملی در مورد انتخابات دعوت خواهد کرد و این دیدار به ریاست عباس به عنوان رهبر سازمان آزادی‌بخش برگزار خواهد شد.

گفتنی است، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری فلسطین را اعلام کرد. طبق فرمان صادره از سوی محمود عباس، تاریخ انتخابات پارلمانی فلسطین ۲۲ مِی (۱ خردادماه) و انتخابات ریاست جمهوری ۳۱ ژوئیه (۹ مردادماه) تعیین شد. این انتخابات برای نخستین بار ظرف ۱۵ سال گذشته برگزار می‌شود.

نظر شما