شناسهٔ خبر: 66416758 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟

منابع فلسطینی از نتایج دیدار جنبش‌های حماس و فتح در چین در خصوص تحولات فلسطین به ویژه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

منابع فلسطینی امروز سه شنبه نتایج نشستی را که در آن جنبش‌های مقاومت اسلامی حماس و فتح در پکن پایتخت چین گرد هم آمدند، فاش کردند.

براساس گزارش المیادین، این منابع تایید کردند که دو جنبش بر وحدت موضع فلسطین در خصوص جنگ غزه توافق کردند و بر اهمیت توقف جنگ نسل کشی و خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار تاکید کردند.

در این راستا نیز، دو طرف فلسطینی توافق کردند تا  همکاری ملی مشترک برای رساندن کمک‌های فوری و کمک‌رسانی به نوار غزه و هماهنگی با مقامات مربوطه در غزه  و همچنین تشکیل کمیته مشترک دوجانبه در قاهره برای هماهنگی و پیگیری بالا در مذاکرات را داشته باشند.

در این نشست همچنین هماهنگی مواضع و تلاش‌های دو جنبش درخصوص کرانه باختری و قدس اشغالی برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان به روستا‌ها و شهرهای فلسطینی و همچنین حملات نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی تعیین شد. فتح و حماس بر اولویت قرار دادن موضوع اسرا و ضرورت حفظ حقوق و حمایت از آنان در این مرحله سخت که در معرض هولناک‌ترین شکنجه‌ها و آزار‌ها در داخل زندان‌های اسرائیل قرار دارند، تاکید کردند.

منابعی که در این جلسه حضور داشتند، گزارش دادند که حماس و فتح بر ضرورت اتحاد و پایان دادن به اختلافات خود، در چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین با حضور تمامی نیرو‌ها و جناح‌های فلسطینی در آن بر اساس توافقات قبلی در این سازمان تاکید کردند. 

دو طرف بر اهمیت تشکیل یک دولت موقت، غیرجناحی و اجماع ملی در حین یا پس از جنگ رژیم صهیونیستی، که مأموریت آن انجام وظایف فنی و اداری خود در امداد رسانی، رفع آثار تجاوز و بازسازی غزه است، اشاره کردند.

وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در رابطه با سفر نمایندگان جنبش حماس و جنبش فتح به پکن، گفته بود که پکن همواره از تقویت اقتدار تشکیلات خودگردان فلسطین، آشتی و گسترش وحدت ملی میان گروه‌های فلسطینی از راه گفت‌وگو حمایت خواهد کرد. چین به لحاظ تاریخی با آرمان فلسطین همراه بوده و از راه حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیلی‌ها- فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

نظر شما