شناسهٔ خبر: 45124955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خطبه فدکیه درس پاسداری از ولایت است

امام جمعه ابهر گفت: خطبه فدکیه، تجزیه و تحلیل، علل و عوامل بیعت شکنی و انحراف نخبگان و خواص جامعه و سکوت مردم و درس پاسداری از انقلاب اسلامی و پایداری جمهوری اسلامی و درس دفاع از ولایت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابهر با  تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر(ص) حوادث تلخی رخ داد که از همان زمان، تاکنون جهان اسلام متاثر از این حوادث است.

امام جمعه ابهر افزود: این وقایع چنان بر حضرت زهرا(س) سخت و سنگین آمد که با قلبی مملو از غم و غصه وارد مسجد پیامبر شد و با سخنرانی بسیار مهم و تاریخی به دادخواهی و یاری طلبی پرداخت. که این سخنرانی به عنوان خطبه فدکیه معروف است.

وی با تاکید بر اینکه خطبه فدکیه فریاد حق گویی و حق طلبی حضرت فاطمه زهرا(س)، در طول تاریخ است که در آن درس دین شناسی و دین داری و بیان راه حق و حقیقت است، اضافه کرد: خطبه فدکیه، یک دوره فشرده معارف دین  و فلسفه احکام الهی است.

رحیمی ادامه داد: خطبه فدکیه، بیان حقایق راستین اسلام ناب محمدی(ص) است، که از کلام نورانی حضرت صدیقه کبرا (س) تبیین شده است و خطبه فدکیه، تجزیه و تحلیل، علل و عوامل بیعت شکنی و انحراف نخبگان و خواص جامعه و سکوت مردم و درس پاسداری از انقلاب اسلامی و پایداری جمهوری اسلامی  و درس دفاع از ولایت است. 

امام جمعه ابهر به سالروز فرار شاه در 26 دی ماه 1357 اشاره کرد و افزود: شاه با دو مشکل اساسی روبه‌رو بود اولا مشروعیت دینی نداشت و ثانیا از مقبولیت اجتماعی و مردمی برخوردار نبود و مشکلات اقتصادی و نابسامانی‌های ناشی از ریخت و پاش‌های گذشته از یک طرف و تشدید مخالفت‌ها با حکومت خودکامه و مفاسد و مشکلات ناشی از آن، به تدریج روند نهضتی را در جامعه شدت بخشید.

وی ادامه داد: شاه در مدت سی و اندی سال حکومت جابرانه با بکارگیری دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی و ایجاد شبکه‌های مخوف ترور و شکنجه و استفاده از آخرین و پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی و تشکیل ده‌ها کادر و نیرو‌های امنیتی و ویژه و ضد شورش، باعث ایجاد اعتراضات مردمی شد.

رحیمی با بیان اینکه شاه بار‌ها در سرکوب مردم تجربه آموخته و در کشتار، شکنجه و دیکتاتوری موفق بود، افزود: وی سیطره سلطه‌گران شرق و غرب را در ایران گسترش داد و فرمان قتل‌عام‌های خونینی را در کشور صادر کرد تا بقایای حکومت جابرانه خویش را حفظ کند و سرانجام خون شهدا گریبانش را گرفت و آتش قهر امت بر دامانش افروخته شد. 

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما