شناسهٔ خبر: 45067959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دموکرات‌هاي کنگره بند‌هاي استيضاح ترامپ را ارائه کردند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جلسه رأی گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی عزل دونالد ترامپ به علت اعتراض یکی از نمایندگان به روزهای آینده موکول شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صفحه توئیتری خبرنگار صدای آمریکا، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بندهای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را به اتهام «تحریک به شورش» ارائه کردند.
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: پیش نویس طرح مقدمات عزل دونالد ترامپ به اتهام تحریک به شورش، در مجلس نمایندگان آمریکا توزیع و جلسه رأی گیری درباره آن به علت اعتراض فوری یکی از نمایندگان به فردا سه شنبه موکول شد. این طرح از مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد تا متمم 25 قانون اساسی را برای عزل ترامپ اجرایی کند.

مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه برای طرح استیضاح ترامپ جلسه برگزار می‌کند
به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مشاوران نمایندگان دموکرات گفت، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه برای ملاحظه استیضاح دونالد ترامپ جلسه برگزار می‌کند.
همچنین شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رئیس اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد احتمال دارد جلسه رأی گیری درباره عزل دونالد ترامپ روز چهارشنبه برگزار شود.
نانسی پلوسی گفت: رئیس جمهور (ترامپ) تهدید قریب الوقوعی برای قانون اساسی, کشورمان و ملت آمریکا محسوب می شود و باید فورا عزل شود. رئیس جمهور، اقدام به تحریک شورش مرگبار علیه آمریکا کرد و قلب دموکراسی ما را هدف قرار داد. قصد داریم لوایح اتهامی علیه ترامپ را به محض تصویب در مجلس نمایندگان به مجلس سنا ارجاع دهیم.
رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: نمی‌توانیم منتظر پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ بمانیم، چرا که ممکن است او در چند روز باقی مانده خسارت‌هایی به بار آورد.
 
مخالفت کمیته ملی جمهوری خواهان کنگره آمریکا با عزل ترامپ
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: کمیته ملی جمهوری خواهان کنگره آمریکا اعلام کرد تلاش‌ها برای عزل دونالد ترامپ، اختلافات و چند دستگی‌ها را افزایش می‌دهد.
شبکه تلویزیونی الحدث نیز گزارش داد: اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا با اجرای متمم 25 قانون اساسی آمریکا برای برکناری دونالد ترامپ مخالفت کردند.
 
طرح استیضاح ترامپ از حمایت کافی برای تصویب در مجلس نمایندگان برخوردار است
به گزارش خبرگزاری رویترز؛ براساس گزارش نشریه پولتیکو، طرح استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا اکنون دست کم از حمایت 218 نماینده دموکرات برخوردار است که برای تصویب آن کافی است.
 
مخالفت دیوان عالی آمریکا با درخواست ترامپ
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دیوان عالی آمریکا درخواست دونالد ترامپ را برای تسریع در روند پاسخگویی به شکایت‌های قضایی علیه شفافیت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و تعیین تکلیف آن رد کرد.
 
شهردار واشنگتن از آمریکایی‌ها خواست، 20 ژانویه به این شهر سفر نکنند
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شهردار پایتخت آمریکا از آمریکایی‌ها خواست، از سفر به این شهر در روز مراسم تحلیف جو بایدن (20 ژانویه 2021) خودداری کنند.
شهردار واشنگتن همچنین از وزارت کشور آمریکا خواست، مجوز برگزاری تظاهرات در این شهر را تا 24 ژانویه لغو کند.

نظر شما