شناسهٔ خبر: 45074923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

کاخ سفید اعلام کرد:

موافقت ترامپ با اعلام حالت فوق‌العاده در واشنگتن

کاخ سفید از موافقت ترامپ با اعلام وضعیت فوق العاده در واشنگتن قبل و بعد از مراسم تحلیف جو بایدن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ با اعلام حالت فوق‌العاده در واشینگتن از ۱۱ تا ۲۴ ژانویه ( ۲۲ دی تا ۵ بهمن) قبل و بعد از مراسم تحلیف بایدن موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد یک گروه مسلح قصد دارد ۱۶ ژانویه (۲۷ دی) به واشنگتن سفر کند تا در صورت تلاش کنگره برای برکناری ترامپ از طریق فعال‌سازی متمم ۲۵ قانون اساسی شورش بزرگی بر پا کند. پیش از مراسم تحلیف بایدن اعتراضات مسلحانه در تمام ایالت‌های آمریکا و حتی نزدیک کاخ کنگره برنامه‌ریزی شده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: نمایندگان دموکرات از مایک پنس می‌خواهند ظرف ۲۴ ساعت پس از تصویب قانون متمم ۲۵قانون اساسی به آن پاسخ دهد اما پس از موعد مقرر، اقدام بعدی آوردن پرونده استیضاح ترامپ به صحن مجلس است. ترامپ تهدیدی قریب الوقوع برای قانون اساسی، دموکراسی و مردم آمریکا است و باید فورا برکنار شود چراکه اهداف ضد آمریکایی و براندازی دموکراسی در سر دارد.

تد لیو نماینده ایالت کالیفرنیا گفت: در حالی تنها ۹ روز تا پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ باقی مانده که طرح استیضاح وی به دلیل رهبری شورش های اخیر کلید خورده است.

استنی هویر رهبر دموکرات‌های مجلس آمریکا هم گفت: جلسه رأی‌گیری برای استیضاح ترامپ احتمالاً فردا برگزار خواهد شد که در صورت رأی آوردن به سنا ارسال خواهد شد و برای برکناری باید حداقل دو‌سوم سناتورها موافقت کنند.

چهارشنبه گذشته در حالی که کنگره، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تصویب کرد، ترامپ طی سخنرانی در واشنگتن از طرفداران خواست به کنگره یورش ببرند که در این حوادث، ۵ نفر کشته شدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام

نظر شما