شناسهٔ خبر: 45027692 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پلوسی بازگشت دموکرات‌ها از تعطیلات برای پیگیری استیضاح ترامپ را خواستار شد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نمایندگان دموکرات خواست برای پیگیری طرح استیضاح دونالد ترامپ به تعطیلات خود پایان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپایگاه خبری هیل، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار بازگشت زودهنگام دموکرات‌ها از تعطیلات سال نو برای پیگیری طرح استیضاح دونالد ترامپ شد.

نانسی پلوسی به هم حزبی‌های دموکرات خود اعلام کرد برای پیگیری حوادث اخیر و طرح استیضاح رئیس جمهور هر چه زودتر به واشنگتن بازگردند. در نامه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، که روز شنبه برای اعضای دموکرات ارسال شد، آمده است: ما پس از دریافت بازخورد درباره نحوه پاسخگویی به شورش‌های روز چهارشنبه، به جلسات با اعضا و کارشناسان قانون اساسی و دیگران ادامه خواهیم داد. شما را ترغیب می‌کنم این هفته آماده بازگشت به واشنگتن شوید.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یادآور شد: نمایندگان مجلس برای دفاع از دموکراسی سوگند یاد کرده اند. به همین دلیل کاملاً ضروری است که افرادی که حمله به دموکراسی ما را انجام داده اند، پاسخگو کنیم. باید مشخص شود که این هتک حرمت توسط رئیس جمهور تحریک شده است.

دموکرات‌های آمریکا روز جمعه طرح استیضاح ترامپ را پس از اعتراضات هوادارانش در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور و اعمال خشونت در این ایالت، در بین قانونگذاران آمریکایی توزیع کردند. آن‌ها قصد دارند با توسل به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کنند. پیش نویس طرح استیضاح ترامپ به دلیل سوء استفاده او از قدرت و تحریک هوادارانش برای هجوم به کنگره از سوی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تهیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما