شناسهٔ خبر: 66710051 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ۲۰ درصدی تولد‌ها در لندن

افزایش هزینه‌های زندگی و بالا رفتن مبلغ اجاره مسکن در لندن موجب شده است در دهه اخیر، ۲۰ درصد از تولد‌ها در این شهر، کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

کاهش ۲۰ درصدی تولد‌ها در لندن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۰۶ هزار و ۶۹۶ کودک در لندن به دنیا آمدند که این میزان در مقایسه با شمار تولد‌ها در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۲۰.۴ درصد کم‌تر شده است.
کارشناسان می‌گویند گرانی‌ها به ویژه هزینه فراوان مسکن موجب شده است والدین، یا زمان بچه دار شدن را به تاخیر بیندازند یا اصلا بچه دار نشوند. براساس گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، در یک دهه اخیر، نسبت بارداری در لندن، ۳۰ درصد کم شده است و اکنون در ازای هر زن، ۱.۳۹ کودک در این شهر به دنیا می‌آید. به نوشته ایوینینگ استاندارد، بدون در نظر گرفتن میزان مهاجرت، برای رشد متناسب جمعیت در هر کشور، نسبت بارداری باید بیش از ۲.۱ باشد.
بر اساس گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، اکنون نسبت بارداری در لندن، کم‌تر از دیگر مناطق و شهر‌های این کشور است. مثلا در مقایسه با مناطق میانی – غربی انگلیس، این نسبت در لندن ۱۴ درصد و در مقایسه با مناطق شمال غربی، این نسبت، ۹ درصد کم‌تر است. به نوشته ایوینینگ استاندارد، با کاهش شمار تولد‌ها در لندن، اکنون این خطر وجود دارد که مدارس ناچار شوند شماری از معلمان را اخراج یا مدرسه را تعطیل کنند. همچنین سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس در نظر دارد بخش زایمان را در یکی از دو بیمارستان دولتی لندن تعطیل کند.

نظر شما