شناسهٔ خبر: 44957085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدور 705 گواهینامه صلاحیت ایمنی در واحدهای تولیدی مازندران

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از صدور 705 گواهینامه صلاحیت ایمنی در راستای اجرای تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری وبررسی 10 هزار فرم درخواست مشاغل سخت و زیان آور در کمیته‌های استانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سمانه نوری صبح امروز در وبینار هم اندیشی بازرسان کار استان از صدور 705 گواهینامه صلاحیت ایمنی در راستای اجرای تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری و بررسی 10 هزار فرم درخواست مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های استانی خبر داد و بیان کرد: در 9 ماهه امسال 2 هزار و 918 مورد بازدید گشت اتباع بیگانه غیر مجاز صورت گرفته که در این بازدیدها  ۵۶۸ نفر اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی شدند.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر ضرورت پایش و ارزیابی مستمر ساختمانهای اداری و تجاری و درمانی مشمول قانون کار جهت پیشگیری از حوادث تلخ مشابه ساختمان پلاسکو و کلینیک کسری تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری از حوادث و دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانون مدیران و کارمندان مصوب رییس قوه قضاییه ماده 105 باید به صورت متقن و دقیق اجرا شود.

نوری با تاکید بر لزوم استفاده از سیستم گرمایشی مناسب در کارگاه‌ها و ممنوعیت استفاده از شعله‌های باز ادامه داد: چک لیست‌های پایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا باید در پایان هر هفته ارسال شود.

وی نظارت جدی بر جایگاه‌های سوخت و اجرای دقیق آیین نامه نحوه ی تأمین ایمنی جایگاههای عرضه فرآورده نفتی و گاز طبیعی فشرده به خودرو، استقرار مسئولین ایمنی در جایگاههای سوخت را مورد تاکید قرار داد و افزود: پیمانکاران متخلف از اجرای دقیق مقررات و آیئن نامه های حفاظتی جهت پیگیری در کمیته های بررسی صلاحیت استانی و در صورت نیاز تعلیق و ابطال گواهینامه‌های و برخورد قانونی با کارفرمایان متخلف به اداره بازرسی استان معرفی شوند.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اجرای دقیق برنامه راهبردی اداره کل بازرسی در خصوص طرح بازرسی و کاهش حوادث در معادن پر خطر،بازرسی مستمر از معادن و برخورد قضایی با کارفرمایان متخلف ،اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار در چندین کارگاه معدنی پرخطر،برگزاری دوره های آموزشی برای کارگران معدن و تعامل با سازمان صنعت ،معدن ،تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن و اجرای بازرسی های هدفمند و نظارت مستمر بر کارگاههای ساختمانی در راستای کاهش حوادث این بخش را از اقدامات مهم ۹ ماهه امسال برشمرد.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز بر لزوم توجه و اهتمام جدی همکاران و بازرسان در دسترسی به اهداف و عملکرد پیش‌بینی شده تا پایان سال تاکید کرد و گفت: آمار ماهیانه در مورد بازرسی از کارگاه‌های پر خطر، اتباع بیگانه و آمار مرتبط با شیوع ویروس کرونا بطور هفتگی مورد نظر وزرات متبوع است و باید بموقع ارسال شود.

حسن فلاحی خواستار توجه جدی به نامه رئیس قوه قضاییه درباره دستورالعمل مرتبط با ترک فعل و اهمال بررسی درانجام وظایف در سطح شهرستان‌های تابعه شد و افزود: گزارش های مرتبط با صلاحیت ایمنی شرکت های پیمانکاری باید دقیق و کامل ارسال شود.

انتهای پیام/86018/ع

نظر شما