شناسهٔ خبر: 44863407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

شهید حاج قاسم سلیمانی هدایت ‌گر امت و یک مکتب بود

آیت الله صفایی بوشهری گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تنها به عنوان یک شخص معنی نمی‌شود بلکه هدایت‌گر امت و یک مکتب بود و ویژگی‌های مهمی داشت که در حد یک انسان تراز عرش، اسلام و انقلاب قرار گرفته بود.

صاحب‌خبر -

«آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» روز شنبه (13 دی) در گفتگو با      خبرگزاری شبستان  در  بوشهر ضمن گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی با حضور در عرصه مقابله با تروریسم مزدور صهیونیسم، وهابیت و آمریکا حماسه‌ای از بیداری اسلامی، مقاومت و پایداری انقلابی ایجاد کرد، اظهار داشت: شهید سلیمانی با رشادت های خود نه تنها جهان اسلام بلکه نظام بین الملل را از یک چالش بسیار خطرناک که در قالب اسلام تقلبی و ساختگی جهان استکبار معماری و مهندسی شده بود، نجات داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به ویژگی های بارز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی به لحاظ ویژگی‌های نظامی، امنیتی و مسئولیت خاص وی در هر دو عرصه ملی و منطقه‌ای توانست امنیت لازم در حوزه مرزی و منطقه‌ای را ایجاد کند و در جبهه نبرد با تروریسم متخاصم با اسلام و انقلاب در خط مقاومت موفق شد آن ها را متوقف و شکست دهد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه امنیت از مقوله‌های راهبردی در دو عرصه ملی و فراملی است، تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره از آغازین روزهای مبارزه مورد تهدید و تهاجم پیدا و پنهان جهان استکبار قرار داشت و امروز حماسه مقاومت این شهید بزرگوار همواره در تاریخ جهان اسلام و ایران ماندگار خواهد بود و هیچگاه به فراموشی سپرده نمی‌شود.

 

امام جمعه بوشهر به برسی ابعاد مختلف شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و ادامه داد:  ایمان، تقوا، اخلاق، آخرت بینی و آخرت گرایی، بصیرت، بینش ژرف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ولایت ‌مداری کامل، دشمن شناسی جامع و استکبار ستیزی از جمله ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار می باشد.

 

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: حضور به موقع در صحنه های مورد نیاز مجاهدت، شهادت طلبی، معنویت، انس به دعا، مردم دوستی، مودت، محبت به اهل بیت (ع)، عشق به خدمت بی توقع و زهد همه جانبه از دیگر ویژگی‌های برجسته شهید قاسم سلیمانی است.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان بوشهر تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تنها به عنوان یک شخص معنی نمی‌شود بلکه هدایت‌گر امت و یک مکتب بود و ویژگی‌های مهم داشت که در حد یک انسان تراز عرش، اسلام و انقلاب قرار گرفته بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید براینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگویی برای همگان به ویژه سیاست ‏مداران، جوانان و نیروهای مسلح است، اظهار داشت: این سردار رشید اسلام ذرهای حب به دنیا نداشت و مردم ایران همواره به داشتن چنین شهید و شخصیتی افتخار می‌کنند.

 

 

پایان پیام/647

نظر شما