شناسهٔ خبر: 44854013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خون «حاج قاسم» سند حقانیت راه مقاومت است

امام جمعه فارسان با بیان اینکه ما با ریخته شدن خون‌ امثال سردار سلیمانی به حقانیت راهی که می‌رویم یقین می‌کنیم، گفت: آنان نمی‌دانند که این خون در جوامع انسانی و مبارزینِ جبهه‌های مختلفِ حرکت ایجاد می‌کند و چنان طوفانی به پا خواهد کرد که به‌زودی اثری از جنایتکاران باقی نخواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه فارسان گفت: یک سال پیش فرمانده شجاع مقاومت مزد سال‌ها مبارزه و مجاهدت در راه قرآن و دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و حریم انقلاب را گرفت و دست پلید و تروریست استکبار به خون فرزند رشید اسلام، بسیجی بزرگوار شهید قاسم سلیمانی آغشته شد.

امام جمعه فارسان خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند روحیه ما را تضعیف کنند تا تن به ذلت بدهیم و از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی‌مان عقب‌نشینی کنیم؛ اما نمی‌دانند برعکس تصور آنان، شراره‌هایی از آتش در قلب ما برای گرفتن انتقام مظلوم، شعله‌ور می‌شود و تا رسیدن به مقصود آرام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما با ریخته شدن این خون‌ها به حقانیت راهی که می‌رویم یقین می‌کنیم، افزود: آنان نمی‌دانند که این خون در جوامع مختلف انسانی و مبارزینِ جبهه‌های مختلفِ رودررو با آمریکا و اسرائیل و ارتجاع، حرکت ایجاد می‌کند، انگیزه تولید می‌کند و چنان طوفانی به پا خواهد کرد که به‌زودی اثری از جنایتکاران باقی نخواهد ماند.

ملکپور یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی را استقامت در راه خدا دانست و اظهار داشت: ایشان بیشتر عمر مبارک خود را در عرصه مبارزه و جنگ سپری کردند و نه تنها از شهادت واهمه‌ای نداشتند، بلکه همواره التماس دعای شهادت از فرزندان مدافع حرم و غیره داشتند.

خطیب جمعه فارسان یادآور شد: حمایت از مسلمانان و حمایت از مستضعفان جهان از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی به حساب می‌آمد و ایشان به نوعی برای مردم منطقه و ایران امید و امنیت به حساب آمده و حامی مسلمانان و مستضعفان گرفتار، جنگ‌زده، آواره و یتیم در سراسر جهان بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی ظرفیت‌های مردمی کشورهای مختلف را حول محور مقاومت جمع کرده و به نوعی ارتش بین‌المللی اسلام را رقم زد که قرار است بساط آمریکا را در منطقه جمع کند.

اقامه‌کننده نماز خلف وعده نمی‌کند

ملکپور با بیان اینکه نماز ستون دین است و همه موضوعات دین با نماز معنا پیدا می‌کند، گفت: البته ستون نماز هم ولایت است و شهید سلیمانی هم در زمینه ولایت و هم در زمینه اقامه نماز به بهترین شکل ممکن عمل کرد و ما امروز می‌توانیم شهادت دهیم که او اقامه‌کننده نماز بود.

امام جمعه فارسان اضافه کرد: عده‌ای هم هستند که نماز می‌خوانند، ولی قراردادهایی را امضا می‌کنند که برخلاف دین، اسلام و انقلاب اسلامی است، وعده می‌دهند عمل نمی‌کنند و آنها باید این را بدانند که کسی که نماز را اقامه کند به سمت چنین اقداماتی نمی‌رود، چرا که اقامه نماز انسان را از فحشا و منکرات دور می‌سازد.

وی در پایان بیان داشت: دشمن در میدان‌های جنگ از عهده سردار سلیمانی برنیامد و دست به اقدامات ناجوانمردانه زد و این مهم را در طول تاریخ اسلام با امام علی(ع) و امام حسین(ع) و سایر ائمه معصوم انجام داده‌اند که نشان‌دهنده ضعف آن‌ها است.

انتهای پیام/68024/م

نظر شما