شناسهٔ خبر: 44724571 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

یک مسئول:

تمامی دارندگان سهام عدالت باید در سجام ثبت‌نام کنند

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: استفاده از مزایای سهامداری همانند دریافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونیک مشروط به ثبت‌نام در سجام و احراز هویت است.

صاحب‌خبر -



به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد‌رضا پوررضایی درخصوص وضعیت سهامداران سهام عدالت اظهار داشت: از حدود 49 میلیون سهامدار سهام عدالت که در سطح کشور وجود دارد، حدود 41 درصد که شامل بیش از 18 میلیون سهامدار می‌شود روش مستقیم و الباقی حدود 59 درصد که بیش از 27 میلیون سهامدار هستند، روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند. وی افزود: انتخاب‌کنندگان روش مستقیم اگر افراد سجامی‌شده باشند، بر اساس توافق‌‎های فی مابین، سود سهام عدالت از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به‌حساب آنها واریز می‌شود و سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند سود سهام آنها از طریق این شرکت به‌حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز خواهد شد. مشاور اجرایی سهام عدالت با بیان اینکه معاملات 25 استان شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بورس تهران فعال شده است، افزود: دارندگان روش‌های سهام غیرمستقیم باید برای دریافت خدماتی همانند دریافت سود سهام، شرکت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا لغو انتخاب‌های بعدی در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت شوند و در حال حاضر در ادارات کل دارایی سطح کشور با همکاری استانداری‌ها و مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هیئت‌مدیره‌ها بسیج شده‌اند تا آمار سجامی‌ها افزایش پیدا کند.  همچنین به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر حیدری؛ سخنگوی شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی سهام عدالت گفت: سهامداران در روش غیرمستقیم، علاوه‌بر سهام ۳۶ شرکت بورسی، به طور متوسط ۱۲۵ هزار سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی را هم در سبد دارایی خود دارند که همین امر، سهام عدالت آنها را در مقایسه با روش مستقیم، ارزنده‌تر کرده است.
وی افزود: توصیه من به سهامداران عدالت این است که فروش سهام خود را در مرحله آخر قرار دهند، زیرا به‌زودی زیرساخت‌های لازم برای دریافت تسهیلات بانکی از طریق سهام عدالت فراهم می‌شود. همچنین محسن علی‌زاده؛ عضو ناظر شورای عالی بورس ‏در پاسخ به برخی شایعات درخصوص تصمیم به کاهش دامنه نوسان برخی از نمادها به یک درصد در شورای عالی بورس تأکید کرد که نه تنها هیچ تصمیمی‌در این خصوص گرفته نشده، بلکه هیچ پیشنهادی هم داده نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما