شناسهٔ خبر: 44687879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کار آفرینی جوان بشرویه‌ ای برای ۵۰ بانو

جوان بشرویه ای توانسته به پشتوانه‌ ی همت و پشتکارش، اولین کارگاه پارچه بافی در این شهرستان را راه اندازی و برای پنجاه نفر از بانوان شغل ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

زارعی جوان کارآفرین بشرویه ‌ای در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: چندین سال است که به شغل نانوایی مشغول هستم، ولی در سال ۹۶ در نمایشگاه بین المللی مشهد به هنر حوله بافی و توبافی علاقه‌مند شدم. علاقه‌ای که حالا انگیزه‌ای برای شروع کار حوله بافی و توبافی شده است.

او افزود: این علاقه باعث شد تا اولین دستگاه توبافی را از همان نمایشگاه خریداری کنم و در انبار نانوایی نصب کرده و شروع به کار کردم.

زارعی با بیان اینکه از صفر تا صد کار را خودش انجام می‌ دهد، تصریح کرد: ۵۰ بانو در این کارگاه پشت همین دستگاه‌ ها مشغول به کار شده اند.

بیشتر بخوانید

بانوان مشغول در این کارگاه از کار خود رضایت دارند و از اینکه یک هنر قدیمی را احیاء کرده اند نیز خوشحال هستند.

با پشتکار این جوان بشرویه ‌ای صدای حوله بافی نه تنها در این کارگاه بلکه در خانه‌ های روستای شهرک بشرویه نیز پیچیده است.

انواع حوله‌ های کرباس، پارچه ‌ها و لباس ‌های سنتی که هنر بانوان هنرمند و خوش ذوق روستا است، اکنون راه خود را در بازار‌های جهانی پیدا کرده است.

دست بافته ‌های این بانوان از طرق فضای مجازی به انگلیس، آلمان و همچنین شهرستان‌های همجوار ارسال می ‌شود.

سلیمانی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه گفت:  زارعی کارآفرین بشرویه ای اولین کارگاه حوله بافی و پارچه بافی را در این شهر ایجاد کرده است.

او افزود: با همتی که این جوان بشرویه ‌ای داشت برای اولین بار در این شهر ساخت دستگاه پارچه و چله کشی را به صورت کامل انجام داده است.

قدم بعدی این کارآفرین راه اندازی بزرگترین کارگاه حوله بافی در روستای شهرک شهرستان بشرویه است.

در حال حاضر این جوان کارآفرین هنر پارچه بافی را به زنان روستا‌ های همجوار هم آموزش می ‌دهد تا این بانوان ادامه دهنده راه گذشتگان خود باشند و هم درآمدی کسب کنند.

انتهای پیام/ ی

نظر شما