شناسهٔ خبر: 44491904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هنر کارت؛ سامانه‌ شناسایی و مراودات هنرمندان و اصحاب رسانه/ تعداد بیمه‌شدگان صندوق هنر ۲ برابر شد

ویژگی‌ها و امکانات هنر کارت در نشست رونمایی و تبیین خدمات صندوق اعتباری هنر در بستر هنر کارت تشریح شد. قرار است خدمات متنوعی در قالب این کارت به هنرمندان و اصحاب رسانی ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در نشست رسانه‌ای «رونمایی و تبیین خدمات صندوق اعتباری هنر در بستر هنر کارت» توضیح داد: هنر کارت یکی از خدمات و فعالیت‌های زیرساختی در اقتصاد فرهنگ و هنر است. ما به دنبال این طرح و دیگر برنامه‌هایی که داریم در تلاش هستیم فاصله خودمان را با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کاهش دهیم.

وی افزود: ارتباط ما تا اکنون اغلب ارتباطی یک سویه بوده و تنها به بیان اعلامیه‌ها محدود می‌شده‌است که قصد داریم میزان ارتباطاتمان را گسترش دهیم.

سید زاده با اشاره به اینکه 80 هزار عضو در صندوق وجود دارد، بیان کرد: طی چند سال اخیر اعضای صندوق افزایش 100 درصدی داشته است و ما تولیدکننده آهن و سیمان نیستیم که افزایش تولید را به منزله بهبود عملکرد تلقی کنیم. خوشحالی ما بیشتر از جهت شناسایی و ارتباط با هنرمندان کمتر شناخته شده در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال موسیقیدانان نواحی ما سالها بدون اینکه حمایتی از آنها شده باشد فعالیت می‌کردند و حالا امکان شناسایی آنها فراهم شده و در قالب خدمات هنر کارت از آنها حمایت می‌شود. این نیاز مبنی بر شناسایی اهالی فرهنگ و هنر اهمیت زیادی داشت که سالها فراموش شده بود. البته در دوره‌هایی به دنبال ایجاد آن بودند اما هیچگاه به سرانجام نرسید.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: با این نگاهی که بیان شد تعداد بیمه‌شدگان در صندوق هنر 2 برابر شد و بیشتر تمرکز در شهرستان‌ها بود. ما 30 هزار عضور را بیمه تکمیلی کردیم و من قول داده‌ام که تلاش کنم هیچ هنرمندی بابت هزینه سلامت با مشکل مواجه نشود و تلاش می‌کنم به قوا خود عمل کنم.

وی افزود: ما به واسطه شناخت از وضعیت سلامت هنرمندان تلاش می‌کنیم خدمات سلامتی یکه ارائه خواهد شد به صورت پایش شده ارائه شود و این پایش به واسطه همین شناخت از وضعیت سلامت هنرمندان ایجاد می‌شود.

سیدزاده با اشاره به وضعیت سلامت هنرمندان در بحران کرونا گفت: در زمان این بحران حق بیمه سه ماهه هنرمندان پرداخت شد و تلاش کردیم سرانه سلامت را به آنها ارائه کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه به جز هنرمندانی که تصویر آنها به واسطه سینما و یا تلویزیون برای مردم مشخص است در جامعه شناخته نمی‌شودن و این کار می‌تواند نشان‌دهنده رسته شغلی و هویت هنری آنها باشد. این کارت برای ایجاد یک هویت یک پارچه در جامه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ایجاد شده‌است. به واسطه این هویت یکپارچه امنیت شغلی بیشتری ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر درباره امکانات هنر کارت توضیح داد: این کارت در کنار یک شناسه هویتی به عنوان یک کارت بانکی کاربری دارد و تبادلات مالی با آن امکان‌پذیر می‌شود. همچنین سایر مزایا و تخفیاتی که به اهالی فرهنگ و هنر اهدا می شد از مجرای این کارت با سهولت و برنامه‌ریزی دقیق‌تر امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با یک مثال خاط نشان کرد: به عنوان مثال وقتی می‌خواهیم در روز خبرنگار به خبرنگاران هدیه‌ای اعطا کنیم از منظر این کار می‌توان به گروه هدف خبرنگاران دسترسی داشت و هدیه را در هر قالبی که باشد به آنها اعطا کرد، چرا که این کار ظرفیت عملکردی بالایی دارد.

سید زاده درباره بازار پروانه برای هنرمندان هم توضیح داد: در کنار هنرکارت به دنبال ایجاد یک بازار جامع تحت عنوان بازار پروانه برای هنرمندان هستیم تا بتوانند محصولات خود را در آن عرضه و به فروش برسانند، در این بازار همچنین امکان ارائه خدمات هنری که محصول محور نیز نیستند وجود دارد.

وی افزود: در کل نمی‌خواهیم هنر کار یک کارت باشد در کنار سایر کارت‌هایی که افراد دارند و بلکه به‌دنبال این هستیم که هنر کارت به تنهایی خدمات کارت‌های مختلفی را پیگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما