شناسهٔ خبر: 44477055 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

عراقچی در کابل: سند جامع راهبردی میان ایران و افغانستان به‌زودی امضا می‌شود

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سفر به کابل با میرویس ناب، معاون وزیر امور خارجه، و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز - «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه (۲۲ آذر ۱۳۹۹) با «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، در کابل دیدار و رایزنی کرد.

 

معاون وزیر امور خارجه با قدردانی از پذیرایی گرم و صمیمانه وزارت امور خارجه افغانستان در جریان سفر به کابل، حملات راکتی امروز که باعث شهات و زخمی شدن تعدادی از شهروندان افغانستان گردید، را محکوم کرد.

 

عراقچی اظهار امیدواری کرد که سند جامع همکاری‌های بلند مدت میان دو کشور بزودی نهایی و آماده امضا شود.

 

طرفین در این دیدار درباره مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اجماع منطقه‌ای پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و موضوعات مرتبط دیگر، بحث و تبادل نظر کردند.

 

در این دیدار میرویس ناب با ابراز سپاس و امتنان از میزبانی دوامدار مهاجرین افغان در ایران و حمایت آن کشور از مذاکرات صلح افغانستان قدردانی نموده، افتتاح راه آهن خواف- هرات را با اشتراک غیرحضوری روسای جمهور افغانستان و ایران را به دولت‌ها  و مردمان دو کشور تبریک گفت و آن را یک گام مهم و اساسی در راستای تقویت و گسترش روابط میان کابل و تهران دانست. طرفین همچنین در مورد مسایل مربوط به سند جامع همکاری ها نیز صحبت کردند.

 

عراقچی در کابل: سند جامع راهبردی میان ایران و افغانستان به زودی امضا می‌شود

 

عراقچی امروز همچنین در دیدار با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان درخصوص تامین امنیت و روند صلح افغانستان رایزنی و تبادل نظر کرد. معاون سیاسی وزیر خارجه در این دیدار بر حمایت تهران از دولت و قانون اساسی افغانستان تأکید کرد.

 

پنجمین دور مذاکرات سند جامع همکاری های راهبردی ایران و افغانستان ۲۵ آبان امسال میان هیات‌های دو طرف به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه افغانستان در تهران برگزار شد.

 

 

عراقچی همچنین با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی دیدار کرد.

 

منبع: ایرنا

 

برچسب‌ها:

نظر شما