شناسهٔ خبر: 44454598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تبدیل ۳۶۵ پایگاه بسیج در قزوین به پایگاه سلامت

معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: در طرح محله محور شهید سلیمانی ۳۶۵ پایگاه بسیج به پایگاه های سلامت تبدیل شده است، در مدت سه هفته که از اجرای طرح محله محور سپری شده است، بر اساس پیش بینی مقرر بود که در میزان بستری ها ۳۰درصد کاهش داشته باشیم که در حال حاضر این امر محقق شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حبیب الله سیاهکالی مرادی، معاون بهداشت و درمان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به این که در طرح محله محور شهید سلیمانی ۳۶۵ پایگاه بسیج به پایگاه های سلامت تبدیل شده است، اظهار داشت: در مدت سه هفته که از اجرای طرح  محله محور سپری شده است، بر اساس پیش بینی مقرر بود که در میزان بستری ها ۳۰درصد کاهش داشته باشیم که در حال حاضر این امر محقق شده است.

وی افزود: بیمارانی که تست کووید ۱۹ برای آن ها مثبت اعلام می شود، روزانه آمارشان به تیم های حمایتی، مراقبتی و نظارتی اطلاع داده می شود تا مراقبت ها و نظارت های لازم انجام گردد.

مرادی عنوان کرد: در حال حاضر از ۹۸۰نفر تست سریع گرفته شده است، برای تعداد  ۱۷۰ نفر از هم استانی که نیازمند ارائه خدمات درمانی در منزل بودند با اعزام پرستار، بهیار و پزشک خدمات درمانی انجام شده است.

وی ادامه داد: برای افرادی که به دلایل مختلف، قادر به حضور در مراکز غربالگری برای انجام تست کرونا نیستند، تیم های مراقبتی جهت تست سریع در منزل حاضر می شوند تا هر چه سریعتر وضعیت ابتلا به کرونا در این افراد مشخص شود.

وی افزود: بیمارانی که وضعیت آن ها از طریق سامانه ۴۰۳۰رصد می شود، با حضور نیروهای مراقبتی،  سطح اکسیژن خون و  تب  آن ها اندازه گیری می شود و اگر وضعیت جسمی مناسبی داشتند در منزل درمان می شوند در غیر اینصورت به بیمارستان منتقل می شوند، از بین بیمارانی که تاکنون از طریق تیم های مراقبتی ویزیت شده اند، ۴۹مورد نیاز به بستری داشتند که  به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما