شناسهٔ خبر: 44166537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشارکت 600 پایگاه بسیج در طرح محله محور مقابله با کرونا/ ممانعت از برگزاری 15 مراسم عروسی و ترحیم

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: بیش از ۶۰۰ پایگاه مقاومت بسیج برای طرح محله محور، آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند، فعالیت‌های این پایگاه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی است که دستاوردهای خوبی را داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل طاهرخانی، معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (پنج شنبه) با حضور معاون کل وزیر بهداشت و درمان برگزار شد اظهار داشت: در مدت زمان کوتاهی پس از این که دستورالعمل طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ابلاغ شد، در استان این قرارگاه به منظور شناسایی محلات آسیب پذیر تشکیل شد.

وی افزود: در این طرح، علاوه بر بسیج و دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت دستگاه‌های دیگر از جمله هلال احمر و فرمانداری‌ها نیز استفاده شده است، ۷۴ حوزه مقاومت بسیج در سطح استان بطور کامل برای طرح محله محور توجیح شده‌اند و جلسات آموزشی با همکاری شبکه‌های بهداشت برگزار شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ پایگاه مقاومت بسیج برای این طرح، آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند، فعالیت‌های این پایگاه‌ها بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی در زمینه قرنطینه معکوس، بیماری یابی، مسائل ارشادی، امر به معروف و برپایی چادرهای سلامت بوده است که دستاوردهای خوبی را داشته‌ایم.

طاهرخانی عنوان کرد: در شهرستان تاکستان ۱۱۰ پایگاه سلامت راه اندازی شده، بیش از ۱۳۵۰ نفر مورد ارشاد قرار گرفته و از برگزاری بالغ بر ۱۵ مراسم ترحیم، تولد و عروسی ممانعت شده است، حضور در درب منازل بیش از ۳۰ خانوار کرونا مثبت در جهت قرنطینه نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: در شهرستان قزوین نیز ۴۷ منطقه شناسایی شده است که هر منطقه یک مسوول دارد و ۶ گروه مراقبتی با مشارکت بسیج جامعه پزشکی شامل ۱ پزشک، ۴ پرستار و ۱۰ بهورز آماده انجام مأموریت‌های ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هستند، با همیاری بسیج دانشجویی نیز تیم‌های مراقبت سیار تشکیل شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) عنوان کرد: توزیع ماسک، حضور بسیج در مناطق شلوغ و پرتردد از جمله بازار ، ارشاد صوتی، کمک‌های مؤمنانه و سایر خدمات برای خانواده‌هایی که توانایی خروج از منزل به هر دلایلی را ندارند از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ گروه جهادی در سطح استان سازماندهی شده‌اند و آماده ارائه خدمات به افرادی هستند که گرفتار این بیماری شده اند.

وی افزود: مرکز پاکروان سپاه نیز با امکانات مناسب و با مساعدت‌های دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مرکز غربالگری از ۸ صبح تا ۹ شب به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهد.

طاهرخانی بیان کرد: تا به امروز طرح محله محور به خوبی پیش رفته است و نگرانی از لحاظ پشتیبانی وجود ندارد اما انتظاری که از مرکز داریم این است که کمک و مساعدت‌های لازم را خصوصاً در زمینه تجهیزات انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما