شناسهٔ خبر: 44323132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

صدور دستور خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک سومالی

ابنا

رئیس جمهور آمریکا، دستور خروج اکثر نظامیان این کشور از سومالی را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) از صدور فرمان خروج اکثر نیروهای نظامی این کشور از خاک سومالی توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

براساس این گزارش، بخش عمده نیروهای نظامی آمریکا تا 15 ژانویه 2020(25 دی 1399) از سومالی خارج خواهند شد و به پایگاه هایی در کنیا و جیبوتی منتقل می شوند و تنها یک گروه کوچک از نظامیان آمریکایی در شهر "موگادیشو" پایتخت سومالی باقی خواهند ماند.

خبرگزاری رویترز با خبر خروج نظامیان آمریکایی از سومالی نوشت که این اقدام ترامپ در راستای طرح کاهش نیروهای آمریکایی در خارج از کشور است.

گفتنی است که پنتاگون در بیانیه ای با کم اهمیت جلوه دادن پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از سومالی اعلام کرد: هر تغییری در [آرایش] نیروها به معنای تغییر در سیاست ایالات متحده نیست.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: ایالات متحده توانایی انجام عملیاتهای هدفمند مقابله با تروریسم در سومالی و گردآوری اخطارهای اولیه و شاخصها در ارتباط با تهدیدها علیه سرزمین اصلی را حفظ خواهد کرد.

ایالات متحده حدود 700 نیروی نظامی در سومالی دارد که به ادعای مقامات پنتاگون، محور اصلی فعالیت آنها کمک به نیروهای محلی برای شکست نیروهای گروه "الشباب" وابسته به القاعده است.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بود که 2000 نظامی آمریکایی از افغانستان و 500 نظامی نیز از عراق عقب نشینی خواهند کرد.

"رابرات اوبرایان" مشاور امنیت ملی ترامپ در همین مورد گفت که براساس این دستور تا روز پانزدهم ژانویه 2021 (25 دی 1399)، تعداد نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان به 2500 نفر کاهش می‌یابد.

وی افزود که نیروهای باقیمانده به کار حفاظت از سفارت‌خانه‌ها آمریکا در عراق و افغانستان و سایر نهادهای آمریکایی فعال در این دو کشور مشغول خواهند شد.

"کریستوفر میلر" سرپرست وزارت دفاع دولت آمریکا نیز در اولین پیام خود به نظامیان آمریکایی گفته بود که زمان بازگشت آن‌ها به خانه فرا رسیده است.

........................
پایان پیام/ 268

نظر شما