شناسهٔ خبر: 44320262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵۰۰ تُن بذر گندم بین کشاورزان استان کرمان توزیع شد

جیرفت - ایرنا - استاندار کرمان از صدور مجوز برداشت و توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ تُن گندم برای تامین بذر مورد نیاز کشاورزان این دیار از محل ذخایر استانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند شامگاه جمعه پس از پایان نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان در جمع خبرنگاران به مشکل کمبود بذر گندم در جنوب استان اشاره کرد و گفت: در یک مرحله به دلیل کمبود بذر، مجوز  برداشت ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی از ذخایر شرکت غله صادر، برداشت و بین شهرستان‌های استان توزیع شد.
وی افزود: طبق گزارش رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مشکل کمبود بذر گندم این منطقه برطرف شده است و در صورت نیاز بیشتر، این آمادگی وجود دارد دوباره مجوز برداشت گندم صادر شود، تا گندم‌کاران در فصل کشت با مشکل مواجه نشوند.
استاندار کرمان به نگرانی کشاورزان در مورد حمل و فروش محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در زمینه حمل محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا در فصل بار، با مشکل مواجه نشویم.
وی با اشاره به فروش محصولات کشاورزی افزود: فروش محصولات کشاورزی یک مشکل کشوری بوده لذا با درک شرایط سخت کشاورزی و حضور دلال‌ها، رفع این مشکل نیازمند یک طرح بلند مدت است.
زینی‌وند به جمع بندی سفر ۲روزه خود به پنج شهرستان کهنوج، فاریاب، منوجان، قلعه‌گنج و رودبار جنوب اشاره کرد و از بررسی مسائل و مشکلات این منطقه و همچنین عملکرد معین‌های اقتصاد مقاومتی این منطقه خبر داد.
وی گفت: این سفر در دو بخش بازدید میدانی و دسته‌بندی مشکلات توسط فرمانداران انجام شد.
استاندار کرمان به نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با محوریت پنج شهرستان جنوبی کرمان اشاره و تصریح کرد: در این نشست، جمع‌بندی سفر انجام و همچنین مشکلات طرح‌های اقتصادی بررسی شد.
وی با بیان اینکه در این نشست برخی مشکلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی منطقه تعیین تکلیف شد، گفت: برای بعضی طرح‌ها نیز یک بازه زمانی تعریف شد تا هر چه سریع‌تر مشکلات و موانع آن‌ها برطرف شود.
زینی‌وند افزود: همچنین مقرر شد تا طرح‌هایی که در حال راه‌اندازی هستند، به بهره‌برداری برسند و طرح‌هایی که در آستانه شروع به کار هستند هم سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کنند.
وی جمع بندی سفر خود به پنج شهرستان جنوبی استان کرمان را خوب ارزیابی کرد و از سفر به شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در آینده نزدیک خبر داد.

استاندار کرمان روز گذشته در سفر به جنوب کرمان از طرح‌های عمرانی و اقتصادی پنج شهرستان کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت طرح‌ها قرار گرفت.

در این سفر چندین طرح در حوزه‌های آب و برق نیز به بهره‌برداری رسید

نظر شما