شناسهٔ خبر: 44319424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار کرمان: فرمانداران برش شهرستانی سند سازگاری با کم آبی را اجرایی کنند

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان سازماندهی و مشخص شده و فرمانداران باید برش شهرستانی سند سازگاری با کم‌آبی را اجرایی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کهنوج، علی زینی‌وند عصر امروز جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با موضوع 5 شهرستان جنوبی استان با حضور شکراللهی نماینده مردم شهرستان‌های کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبارجنوب در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران 5 شهرستان جنوبی، رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تعدادی از مدیران استان کرمان در فرمانداری کهنوج برگزار شد با بیان اینکه سهمیه آرد باید بر اساس سرانه جمعیتی شهرستان‌ها اختصاص داده شود اظهار داشت: در جلسه‌ای با توجه به فاصله کارخانه‌های آرد از شهرستان‌ها در استان و سرانه جمعیتی سهمیه آرد مناطق بررسی شود.

وی با بیان اینکه از اهمال کاری سرمایه‌گذاران حمایت نمی‌کنیم گفت: اگر سرمایه‌گذاری در فرآیند کار خود کوتاهی کند همان‌ طور که از مدیران دولتی کوتاهی نمی‌پذیریم جلوی کار سرمایه‌گذار بی‌انگیزه را هم خواهیم گرفت.

استاندار کرمان با اشاره به  اینکه شهرک‌های صنعتی استان کرمان باید اصلاح ساختار انجام دهند افزود: محل این شهرک‌ها به‌گونه‌ای تعیین شود که از شهرک تا روستا هزار و 200 متر فاصله وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز از کارخانه تولید مس در فاریاب بازدید کردیم گفت: در این بازدید مقرر شد مدیرعامل کارخانه با تعیین مشاور راهکارهای رفع مشکلات محیط زیستی برای اخذ مجوز را ارایه دهد.

زینی‌وند با اشاره به اینکه مدیران و فرمانداران از رایزنی و چانه‌زنی نمایندگان مجلس در افزایش بودجه و برای جذب اعتبارات استفاده کنند ادامه داد: سفرهای شهرستانی را در دستور کار داریم و در این سفرها مشکلات مناطق مختلف استان بررسی و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه جاده ریگان - جاسک که از جنوب استان کرمان هم می‌گذرد یک جاده با اهمیت است و اتمام آن را پیگیری خواهیم کرد گفت: عمده درآمد مردم جنوب استان کشاورزی است و باید مشکل کمبود بذر گندم منطقه برطرف شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فروش محصولات کشاورزی منطقه یک امر مهم است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود افزود: تا جایی که امکان دارد دست دلالان از محصولات کشاورزی جنوب استان باید قطع شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه دیده می‌شود که رقابت‌های ناسالم مانع صادرات و فروش محصولات کشاورزی می‌شود که باید برطرف شود ادامه داد: معین‌های اقتصادی ظرفیت بسیار مهمی هستند و در شهرستان قلعه‌گنج انقلاب اقتصادی ایجاد و چهره این شهرستان دگرگون شده است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه فرمانداران موظف هستند معین‌های اقتصادی مناطق را به‌صورت جدی پای کار بیارند و از آنها گزارش بگیرند گفت: از مدیریت جدید شرکت گهر زمین که معین اقتصادی منوجان است می‌خواهیم که وضعیت موجود را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه معین‌های توسعه اقتصادی نباید به دنبال سود باشند بلکه اصل کار ایجاد کسب و کار اجتماعی است ادامه داد: قرار نیست در سهل واگذاری اراضی به معین‌های اقتصادی از اصل کار که خدمت به مردم است دور شویم و باید در نهایت مردم سود آن را ببرند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه گازرسانی به بسیاری از شهرها و روستاها انجام شده اما انشعاب گاز توسط مردم خریداری نشده است افزود: فرمانداران و بخشداران باید پیگیر رفع معارض خطوط انتقال زیرساخت‌ها از جمله گاز و برق باشند و هیچ پروژه‌ای نباید به دلیل معارض محلی تعطیل شود.

وی با بیان اینکه چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان سازماندهی و مشخص شده‌اند گفت: باید با تدبیر مشکل مردم در تامین سوخت چاه‌ها که بعضی از آنها به معیشت مردم بستگی دارد برطرف شود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه فرمانداران باید برش شهرستانی خود از سند سازگاری با کم‌آبی را بگیرند و اجرایی کنند افزود: برقرسانی و آبرسانی به روستای پیرخوشاب باید توسط فرماندار پیگیری شده و به سرعت برق خانه‌های مردم تامین شود.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی شیره جان کشاورز است که مدت‌ها برای آن زحمت کشیده شده گفت: باید از الان به فکر برداشت محصولات کشاورزی مردم در جنوب استان بود و راهکارهای لازم برای انتقال و فروش این محصولات را پیدا کرد.

کمبود زیرساخت‌های گاز مهمترین مشکل شهرستان کهنوج است

در این جلسه وحدت عیدی فرماندار کهنوج با بیان اینکه شهرستان کهنوج، شهرستانی کشاورزی است اظهار داشت: کشاورزی این شهرستان سنتی بوده و به سمت کشاورزی مکانیزه به پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گلخانه‌های این شهرستان از 120 هکتار به 900 هکتار رسیده گفت: هشت هزار هکتار سطح آبیاری تحت فشار در این شهرستان است.

فرماندار کهنوج با اشاره به وجود 29 معدن در شهرستان کهنوج گفت: از این تعداد مجوز 10 معدن به دلیل کم کاری ابطال شده و در حال حاضر 11 معدن فعال است.

وی مهمترین مشکل این شهرستان کمبود زیرساخت‌های گاز عنوان کرد و افزود: واحد تیتانیوم کهنوج بعد از 30 سال به شرکت خصوصی واگذار شده اما گازرسانی به آن هنوز انجام نشده است.

عیدی با بیان اینکه اگر به کارخانه‌های رب گوجه فرنگی گاز نرسد مجدداً مردم متضرر شده و محصول گوجه با مشکل روبه‌رو می‌شود ادامه داد: در عمران شهری مشکلات زیادی داریم و بعد از سال‌ها نیاز است تا مبلمان شهری کهنوج بهسازی است.

وی با اشاره به اینکه روزانه تعداد زیادی از کامیون‌ها از وسط شهر کهنوج عبور می‌کنند گفت: احداث کمربندی برای شهر کهنوج ضروری است.

فرماندار کهنوج عنوان کرد: احداث جاده، اسناد اراضی، مسکن، تلفن و اینترنت مهمترین اولویت‌های مردم جنوب استان کرمان است.

انتهای پیام/511/ح

نظر شما