شناسهٔ خبر: 44311629 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مهندسی زندگی / 16

فیلم | کودکی که بازی نمی‌کند، بیمار است

دانشیار دانشگاه علوم قرآنی تهران بر این باور است که اگر کودک بازی نمی‌کند، ممکن است به یکی از چهار مشکل اضطراب، افسردگی، پرخاشگری و یا کم‌رویی دچار شده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، زهره اخوان‌‌مقدم، دانشیار دانشگاه علوم قرآنی تهران، در بخش پانزدهم مجموعه آموزشی مهندسی زندگی با استناد به حدیثی از حضرت رسول(ص) در خصوص اهمیت بازیگوشی کودکان، از والدین خواست که برای بازی بچه‌ها با تبلت و تلفن همراه محدودیت تعیین کنند.

وی در بخش شانزدهم از دو دقیقه‌های‌های آموزشی مهندسی زندگی در خصوص بازی کردن بچه‌ها صحبت کرد و گفت: بازی کردن بچه‌ها مسئله بسیار مهمی است. روانشناسان می‌گویند چند گروه از کودکان از بازی‌کردن فراری هستند؛ گروه اول کودکان مضطرب محسوب می‌شوند؛ چراکه تمرکز پایینی دارند، بازی نمی‌کنند و می‌ترسند دوستانشان آنها را قضاوت کنند و به آنها بگویند که بازی بلد نیستی. گروه دوم کودکان افسرده و گروه سوم کودکان پرخاشگر هستند که زود دعوا و پرخاشگری می‌کنند و سایر کودکان آنها را از بازی بیرون می‌کنند. گروه چهارم کودکان خجالتی هستند که اصلاً به سمت بازی کردن نمی‌روند. 

روانشناسان می‌گویند رشد فکری و ذهنی کودکان وابسته به بازی کردن آنهاست، پس هر وقت مشاهده کردید که کودک شما به سمت بازی کردن نمی‌رود به سراغ یکی از این آسیب‌ها بروید و آن را درمان کنید.

امام کاظم (ع) می‌فرمایند: بسیار پسندیده است که بچه در کودکی بازیگوشی کند، بچه‌ای که در کودکی بازی می‌کند، در بزرگسالی صبور می‌شود. چون بازی به درد بچه می‌خورد، برای بچه کارساز است و سلول‌های مغزی بچه با بازی کردن رشد می‌کند. اگر به خانه‌ای رفتید و دیدید که آن خانه ریخت و پاش نیست و بچه‌ها در آن بازی نمی‌کنند، بدانید که بچه‌ها بیمار هستند. پس لازم است که بچه‌ها حتماً بازی کنند.

اگر موبایل و تبلت‌ را بیش از حد در اختیار کودکان قرار داده و یا اجازه می‌دهید فرزندتان مدت زمان طولانی تلویزیون تماشا کند، از امروز در رفتارتان تجدید نظر کنید.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1904593" ><script type="text/JavaScript" src="iqna.ir/fa/news/play/embed/3938872/1904593?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما