شناسهٔ خبر: 44305587 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

شمار مبتلایان کرونا در کشور از یک میلیون نفر گذشت/ ۴۹ هزار و ۳۴۸ فوتی جدید در 24 ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت، به تشریح تازه ترین آمار بیماران کرونایی در کشور پرداخت و گفت: تا کنون یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار مربوط به بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور اظهار‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۸ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش تسنیم، سیما سادات لاری اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۱۳ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۹۲۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و سه هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

او ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۴۹ هزار و ۳۴۸ نفر رسید البته خوشبختانه تاکنون ۶۹۹ هزار و ۳۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

ویروس کرونا در ایران

به گفته لاری ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند؛ همچنین تا به حال ۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۷۱۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در زمان زمان حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

ویروس کرونا در ایران

سیر نزولی کرونا در تهران/ اغلب بیماران بستری بدحال هستند 

باشگاه خبرنگاران نوشت: نادر توکلی معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت بیماری کرونا اظهار کرد: سیر بیماری کرونا در تهران نزولی است و آمار ورودی و خروجی بیمارستان‌ها تطابق دارد و اکنون خروجی بیمارستان‌ها بیش از ورودی‌هاست.

توکلی بیان کرد: ما روزانه بین ۸۰۰ تا هزار بیمار بستری و ۴۰۰ تا ۶۰۰ مورد خروجی (فوتی و ترخیصی) از بیمارستان‌ها داشتیم و اکنون بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد ورودی بستری بیمارستان‌ها کم شده است.

معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: ۵۰ درصد تخت‌های ویژه و ۲۵ درصد تخت‌های عادی بیمارستان‌ها مربوط به بیماران کرونایی است.

توکلی اظهار کرد: اغلب بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند بدحال هستند و ۹۵ درصد بیماران با اکسیژن پایین در آی‌سی‌یو بستری می‌شوند و عمده فوتی‌ها در این افراد اتفاق می‌افتد و همچنان در سن بالای ۷۰ سال بیشترین آمار مرگ و میر کرونا را داریم.

معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به دنبال اینکه بیماران دیر مراجعه می‌کنند و اغلب بیماران در ۵ روز نخست علامت کمی دارند و اغلب فکر می‌کنند چون در روزهای نخست وضعیت بدی نداشتند، بدحال نخواهند شد و دیر مراجعه می‌کنند.

توکلی تاکید کرد:‌ بررسی مجدد و نظارت بر بیماران مبتلا به کرونا در روزهای پنجم تا دهم باید بیشتر باشد و بیماران در هفته دوم بیماری نسبت به علامت‌ها هوشیارتر باشند و اگر تغییر علامتی رخ داد فرد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند.

معاون درمان عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: محدودیت‌ها هم در تهران با شدت کمتر ادامه‌دار خواهد بود و اگر مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند از پیک بیماری عبور خواهیم کرد.

نظر شما