شناسهٔ خبر: 44249609 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۵ فروند هواپیما آماده واردات واکسن کرونا به ایران شدند

جانشین وزیر راه در ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه از امروز عملیات اجرایی برای آمادگی واردات واکسن کرونا آغاز شد، گفت: 5 فروند هواپیمای مورد نیاز واردات واکسن را آماده کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، شهرام آدم‌نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تصمیمات اخذ شده در جلسه آمادگی واردات واکسن کرونا اظهار کرد: از آنجایی که شاهد مشکلات کشورهای در حال دریافت واکسن در بخش حمل و نگهداری هستیم، در این جلسه مشکلات انتقال واکسن کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنابراین اگر واکسن کرونا واردات شود باید آمادگی حمل این محموله و نگهداری آن را داشته باشیم. در فرودگاه‌ها مکان‌های مناسب برای نگهداری این محموله تعیین شد که این سوله و سالن‌ها باید دمای منهای ۶۰ درجه داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعداد هواپیماهایی که توانایی حمل یخ خشک دارند را مشخص کردیم و با کارخانه یخ خشک هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم، اظهار کرد: وزارت بهداشت هم مکاتبه‌ای انجام دادیم که معیارهای فنی خود را برای جا به جایی محموله واکسن به وزارت راه اعلام کنند.

آدم نژاد افزود: برای واردات حجم بالای واکسن ظرفیت را آماده کرده‌ایم و تعداد هواپیماهایی که توانایی جا به جایی واکسن و محل نگهداری واکسن جوابگوی حجم بالای واردات واکسن خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چه مدل و تایپی از هواپیما امکان واردات واکسن به کشورمان را دارند، گفت: هواپیماهای کارگو می‌توانند این محموله را جابه‌جا کنند. هواپیمایی ایران‌ایر یک فروند هواپیمای کارگو دارد که امکان الحاق سه فروند دیگر را برای واردات واکسن کرونا را خواهد داشت.

جانشین وزیر راه در ستاد مدیریت بحران تاکید کرد: هواپیماهای پهن پیکر برای مدت زمان کوتاه می‌توانند به هواپیماهای کارگو برای واردات واکسن کرونا تبدیل شوند و از این لحاظ مشکلی نداریم.

آدم نژاد گفت: ۵ فروند هواپیمای مورد نیاز واردات واکسن را آماده کرده‌ایم. در حال بررسی هستیم که در هر هواپیما چند تن یخ خشک باید تعبیه شود که هواپیماها امکان واردات واکسن را داشته باشند.

وی ادامه داد: از امروز اقدامات عملیاتی برای واردات واکسن کرونا را آماده کردیم.

منبع: ایلنا

نظر شما