شناسهٔ خبر: 44245724 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۹ درصد گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری»، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: نمودار موارد مثبت بستری در استان کهگیلویه و بویراحمد در هفته‌های اخیر دارای روند نسبتاً صعودی بوده است.

وی ادامه داد: همچنان شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه در این استان در وضعیت قرمز یعنی خیلی پرخطر و شهرستان‌های باشت، چرام و گچساران در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و شهرستان مارگون، بهمئی، دنا، لیک در وضعیت زرد یعنی متوسط قرار دارد.

لاری افزود: در هفته‌ی اول آذرماه بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۳۶ میلیون نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده که میزان بروز در این شاخص با اختلاف زیاد بالاتر از میزان کشوری است و همچنین بروز موارد فوتی به ازای ۳۰ نفر از هر یک میلیون جمعیت گزارش شده است‌.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۳۲۷ بیمار قطعی در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۴ نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

وی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان ۸۹ درصد گزارش شده و امیدواریم با کمک و همراهی مسئولین شاهد افزایش تعداد تست‌های روزانه در این استان باشیم.

لاری در پایان افزود: ویروس کووید علیرغم تلاش و مجاهدت فعالان حوزه سلامت همچنان قربانی می‌گیرد و امیدواریم همچنان با همکاری مردم و دستگاه‌ها شاهد توقف این بیماری باشیم.

نظر شما