شناسهٔ خبر: 44215734 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

افتخارآفرینی در گروه فولاد مبارکه
 با کسب رکوردهای پی در پی

گروه شهرستانها: شرکت‌های در گروه فولاد مبارکه در سال جهش تولید و به منظور تحقق این مهم، به رکوردهای درخور توجهی دست یافتند.غلامـــرضا سلیمی، مدیر ناحیــۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، با اعلام این خبر گفت: غیورمردان ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در آبان‌ماه با تولید بیش از 625 هزار تن تختال و کمترین میزان ضایعات، برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت فولاد مبارکه افزودند.تولیـــد تختـــال در این ناحیـــه در مهرماه نیز از 617 هزار تن فراتر رفته بود و به این ترتیب رکورد تولید در ماه‌های سی‌روزه در دو ماه متوالی جابه‌جا گردید. این در حالی است که بیشترین میزان تولید در ماه‌های سی‌روزه نیمۀ دوم سال مربوط به آذرماه سال 96 و به میزان 581 هزار تن بوده است که 7.6 درصد رشد داشته است. این موفقیت در ادامۀ موفقیت ماه‌های قبل و ثبت رکورد 639 هزار تن تختال در شهریورماه (طی 31 روز) حاصل شده است. همچنین سید اصغر مدنی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان در گفت‌وگو با روابط عمومی این شرکت گفت: دست‌یابی فولادمردان فولاد هرمزگان به رکورد تولید آن هم به فاصلۀ کمتر از دو ماه از رکورد قبلی، نشان از عزم راسخ آنان در ثبت موفقیتی دیگر در این شرکت هم‌زمان با سال جهش تولید است.
وی در ادامه گفت: شرکت فولاد هرمزگان توانست در آبان‌ماه با تولید 138 هزار  و 226 تن تختال، پس از گذشت تنها دو ماه از ثبت رکورد قبلی به میزان 137 هزار  و  391 تن در شهریورماه ۹۹، رکورد جدیدی ثبت کند. مدنی با اشاره به اینکه رکورد تولید ماهانۀ تختال فولاد هرمزگان در آبان ماه تنها رکورد این شرکت نبود گفت: در آبان ماه 8 رکورد جدید شامل رکوردهای تولید ماهانه و روزانۀ تولید تختال، تعداد ذوب تخلیه‌شده، تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده و دو رکورد تعداد ذوب تخلیه‌شده در کوره‌های شماره 1 و 2 در فولاد هرمزگان به ثبت رسید که ثبت هم‌زمان این رکوردها برای فولاد هرمزگان غرورآفرین است.
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: رکورد تولید روزانه تختال به میزان 6هزار  و  311 تن در تاریخ 27/۰۸/۹۹ در حالی به دست آمد که رکورد قبلی به میزان 6هزار  و 24 تن در تاریخ 31/۰۶/98 به دست آمده بود. همچنین رکورد روزانۀ تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده به میزان ۵۱ ذوب در تاریخ 28/۰۸/۹۹ به دست آمد و رکورد قبلی به تعداد ۵۰ ذوب در تاریخ 31/۰۶/۹۸ را پشت سر گذاشت.مدنی در ادامه گفت: رکورد تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده ماهانه نیز به میزان یک‌هزار و 170 ذوب حاصل شده است که رکورد قبلی آن به تعداد یک‌هزار  و  158 ذوب در فروردین‌ماه ۹۷ به دست آمده بود. علی امرایی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن هفتۀ بسیج گفت: با همت و تلاش وافر کارکنان جبهۀ اقتصادی و حمایت‌های کلیۀ ارکان شرکت فولاد سنگان در سال جهش تولید، 400 هزار  و 687 تن گندله در آبان ماه سال جاری تولید و رکورد تولید ماهانۀ گندله در این شرکت شکسته شد.وی گفت : تولید گندلۀ این شرکت در هشت‌ماهۀ اول سال 2 میلیون و 52 هزار  و 266 تن بوده که در مقابل یک‌میلیون و 650 هزار تن برنامه، رشد 124درصدی داشته است. 
شایان ذکر است با احتساب تولید هشت‌ماهۀ سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد 143 درصدی تولید گندله هستیم.به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان ، تولید این شرکت از ابتدای راه‌اندازی تاکنون حدود 8 میلیون و 500 هزار تن گندله بوده است. موفقیت‌های پی‌درپی تولید و کسب رکوردها، به‌دنبال تأکیدات مدیرعامل و ایجاد انگیزه در بین کارکنان با جاری‌سازی مشوق‌ها و همت سخت‌کوشان این شرکت در تمامی بخش‌های بهره‌برداری ، بازرگانی،مالی، منابع انسانی و ... بوده و تأثیرپذیری این واحد عظیم تولیدکنندۀ مواد اولیۀ صنعت فولاد ایران را از حیث محدودیت‌های کرونا بسیار کاهش داده است.همچنین در هشتمین ماه از سال جهش تولید و در آستانۀ ششمین سالگرد تأسیس شرکت فولاد سفیددشت، با تولید 75 هزار  و 173 تن آهن اسفنجی، رکورد جدیدی در تولید ماهانۀ این محصول در واحد احیا مستقیم این شرکت به ثبت رسید.مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت ضمن ابراز خرسندی از دست‌یابی به این موفقیت افزود: با تولید این میزان محصول در آبان‌ماه، علاوه بر ثبت رکورد تولید ماهانه، هدف‌گذاری تولید هشت‌ماهه نیز به‌طور کامل محقق شد.سلیمانی در پایان با اشاره به تولید 545 هزار  و 273 تن محصول تا پایان آبان‌ماه از رشد 12.2 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال تولید ۸۰۰ هزار تن تحقق یابد.

احتمال ورود آب به منازل در مناطق 
فوق بحرانی اهواز

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به آبگرفتگی در برخی مناطق شهر پس از آغاز بارندگی جمعه شب گذشته گفت: در مناطق فوق بحرانی احتمال ورود آب به منازل وجود دارد و ماندگاری آب در معابر نیز بیشتر است.حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز بارندگی در اهواز از جمعه شب گذشته، اظهار کرد: در پی اخطاریه هواشناسی، مدیریت شهری در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ادامه اجرای طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی، افزود: همچنان تعدادی از پروژه‌های این طرح تکمیل نشده است و در حال حاضر پروژه‌های میدان انقلاب و خیابان فروردین منطقه گلستان نیمه‌کاره هستند.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: عمده مشکلاتی که اکنون گزارش شده مربوط به منطقه ۶ شهرداری است که در این منطقه، پروژه‌های آبفا و شهرداری نیمه‌تمام هستند و به تعهدات خود به ویژه در کمپلوی جنوبی و خشایار عمل نکرده‌اند و بنابراین اکنون شاهد آبگرفتگی در این مناطق هستیم.
وی با اشاره به پیش‌بینی افزایش حجم بارندگی ، تصریح کرد: در مناطق فوق بحرانی احتمال ورود آب به منازل وجود دارد و ماندگاری آب در معابر نیز بیشتر است که البته مشکل عمده در نقاط فوق بحرانی به جز در منطقه ۶ شهرداری حل شده است. در حال حاضر شاهد شش آبگرفتگی کاسه‌ای در سطح شهر هستیم.موسی‌پور گفت: مشکل اصلی فاضلاب اهواز پس از اجرای کامل طرح اصلاح شبکه فاضلاب حل می‌شود که اجرای آن حداقل سه سال طول می‌کشد.

احیای 12 هزار واحد تولیدی به همت بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احیای 12 هزار واحد تولیدی در کشور خبر داد.امیرحسین مدنی که در مراسم آغاز فعالیت مجدد یک کارخانه چاپ، برش و بسته‌بندی کاغذ حرارتی به عنوان یکی از واحدهای صنعتی احیا شده در استان سمنان سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: احیای 12 هزار واحد تولیدی در کشور را تا پایان سال 99 در دستور کار داریم که تا به امروز 60 درصد از آن محقق شده است. همچنین بازگرداندن 80 بنگاه متوسط صنعتی به چرخه تولید هم در حال انجام است.وی از تخصیص 16 هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیای واحدهای صنعتی در کشور خبر داد و گفت با احیای این تعداد واحد تولیدی خرد و متوسط، فرصت‌های کسب و کار برای 41 هزار متقاضی فراهم می‌شود.
مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: تا به امروز با اختصاص 12 هزار میلیارد ریال، 26 هزار شغل در بخش احیای واحدهای خرد و متوسط صنعتی ایجاد شده است و با اختصاص 4 هزار میلیارد اعتبار باقی‌مانده، 41 هزار شغل پیش‌بینی شده تا پایان سال محقق خواهد شد.مدنی افزود: بنیاد برکت در سال جاری سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی با 130 بنگاه صنعتی متوسط را در دستور کار خود دارد که 80 واحد از این تعداد قبلاً تعطیل بوده‌اند و پس از احیا به چرخه تولید بازمی‌گردند.
وی با اشاره به از سرگیری فعالیت کارخانه چاپ، برش و بسته‌بندی کاغذ حرارتی اظهار داشت: با مشارکت بنیاد برکت فعالیت کارخانه نوین پیوست پاسارگاد در شهرک صنعتی یاتری شهرستان آرادان پس از مدتی تعطیلی از سر گرفته شد. 
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، احیا و فعالیت مجدد این کارخانه، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای 250 نفر ایجاد کرده است.مدنی ادامه داد: فعالیت این کارخانه فعال در زمینه چاپ، برش و بسته‌بندی انواع کاغذهای حرارتی از ابتدای امسال به دلیل نوسانات نرخ ارز، رکود ناشی از کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه تعطیل شده بود.
مدنی تاکید کرد: این واحد صنعتی ظرفیت عرضه سالانه 40 میلیون رول کاغذ حرارتی را دارد و میزان سرمایه‌گذاری کل در آن 250 میلیارد ریال است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما