شناسهٔ خبر: 44209139 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

گام بلند فولاد هرمزگان در رکوردشکنی

شرکت فولاد هرمزگان در آبان ماه رکوردهای جدیدی در تولید روزانه و ماهانۀ تولید تختال و تعداد ذوب‌های تخلیه‌شده و ریخته‌گری‌شده ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان ، سید اصغر مدنی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان در گفت: دست‌یابی فولادمردان فولاد هرمزگان به رکورد تولید آن هم به فاصلۀ کمتر از دو ماه از رکورد قبلی، نشان از عزم راسخ آنان در ثبت موفقیتی دیگر در این شرکت هم‌زمان با سال جهش تولید است. وی در ادامه گفت: شرکت فولاد هرمزگان توانست در آبان‌ماه با تولید ۱۳۸ هزار و ۲۲۶ تن تختال، پس از گذشت تنها دو ماه از ثبت رکورد قبلی به میزان ۱۳۷ هزار و ۳۹۱ تن در شهریورماه ۹۹، رکورد جدیدی ثبت کند.

مدنی با اشاره به اینکه رکورد تولید ماهانۀ تختال فولاد هرمزگان در آبان ماه تنها رکورد این شرکت نبود گفت: در آبان ماه ۸ رکورد جدید شامل رکوردهای تولید ماهانه و روزانۀ تولید تختال، تعداد ذوب تخلیه‌شده، تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده و دو رکورد تعداد ذوب تخلیه‌شده در کوره‌های شماره ۱ و ۲ در فولاد هرمزگان به ثبت رسید که ثبت هم‌زمان این رکوردها برای فولاد هرمزگان غرورآفرین است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: رکورد تولید روزانه تختال به میزان ۶هزار و ۳۱۱ تن در تاریخ ۲۷/۰۸/۹۹ در حالی به‌دست آمد که رکورد قبلی به میزان ۶هزار و ۲۴ تن در تاریخ ۳۱/۰۶/۹۸ به‌دست آمده بود. همچنین رکورد روزانۀ تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده به میزان ۵۱ ذوب در تاریخ ۲۸/۰۸/۹۹ به‌دست آمد و رکورد قبلی به تعداد ۵۰ ذوب در تاریخ ۳۱/۰۶/۹۸ را پشت سر گذاشت.

 

مدنی در ادامه گفت: رکورد تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده ماهانه نیز به میزان یک‌هزار و ۱۷۰ ذوب حاصل شده است که رکورد قبلی آن به تعداد یک‌هزار و ۱۵۸ ذوب در فروردین‌ماه ۹۷ به‌دست آمده بود.

وی تصریح کرد: این رکوردها در حالی ثبت شده که نام فولاد هرمزگان در فهرست تحریم‌های ظالمانۀ امریکا قرار گرفته و با همه‌گیری ویروس کرونا در موج سوم خود، محدودیت‌ها در سطح شرکت همچنان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: تداوم و جهش تولید در فولاد هرمزگان هم‌زمان با تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا نشان از آمادگی کامل فولاد هرمزگان در شرایط بحرانی و تعهد به صنایع داخلی در تأمین نیاز آنها دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان یکی از دلایل عمده و مهمی را که سبب ثبت این رکورد شد، متوسط زمان قوس الکتریکی به ازای هر ذوب در کوره‌ها دانست که با اجرای پروژۀ بهبود، این زمان به میزان قابل‌توجهی نسبت‌به هدف تعیین‌شده کاهش داشته است.

وی همچنین آماده‌به‌کاری و تزریق مداوم گرافیت، یکنواختی آنالیز شیمیایی آهن اسفنجی و افزایش متالیزاسیون و کربن اضافی آن، رعایت استانداردهای مواد مصرفی ازجمله آهک و دولومیت، بازنگری و اجرای دستورالعمل‌های کاری و بهره‌برداری را دلایل مهم دیگر تحقق این رکورد دانست.

مدنی میزان تولید اسلب از ابتدای سال تاکنون را ۹۵۷ هزار و ۷۹۴ تن عنوان و ابراز امیدواری کرد نمودار تولید همچون سال‌های گذشته امسال نیز صعودی باشد و رکورد تولید سالیانه محقق گردد. 

 

نظر شما