شناسهٔ خبر: 44189306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان رضوی طی هفته گذشته میزبان مسوولان کشوری بود

مشهد- ایرنا- خراسان ‌رضوی در هفته‌ای که گذشت میزبان برخی مسوولان کشوری بود که البته تعداد این افراد به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی، کمتر از هفته‌های گذشته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا اول آذر ماه و در نخستین روز هفته گذشته، معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به منظور  شرکت در نشستی با موضوع راه‌آهن خواف - هرات به مشهد سفر کرد.
عباس خطیبی در حاشیه این سفر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با افتتاح راه آهن خواف – هرات در مرزهای شرقی خراسان رضوی، کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی ایران و ترکیه به اروپا متصل خواهد شد.
به گفته وی، از طریق هماهنگی‌های انجام شده با وزارت خارجه افغانستان و راه آهن این کشور پروژه ریلی و مهم خواف - هرات ۲۰ تا ۲۲ آذر ماه افتتاح می‌شود که با بهره برداری از این طرح، کشور افغانستان با اتصال به شبکه ریلی ایران علاوه بر اروپا به بنادر جنوبی کشور، مرزهای ریلی با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و حتی کشور عراق متصل می‌شود.
همچنین روز چهارشنبه پنجم آذر ماه، استاندار خراسان رضوی میزبان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار خراسان‌ رضوی، امنیت مردم را  خط قرمز ارتش بیان و تصریح کرد: با تکیه بر همین نگاه، قرارگاه شمال شرق این نیرو در برقراری امنیت موفق بوده است.
امیر کیومرث حیدری افزود: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماموریت‌های خود علاوه بر تامین امنیت به آسایش مردم نیز نگاه ویژه‌ای داشته ‌است.
وی ادامه داد: در این راستا سعی شده به موضوعات دیگری از جمله راه‌های روستایی و کمک به ساخت خانه‌های بهداشت در نقاط مرزی نیز توجه شود.
همچنین در پنجشنبه گذشته، تیم فوتبال شهر خودرو مشهد میزبان صنعت نفت آبادان بود.
در این رقابت که عصر روز ششم آذر ماه در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، تیم فوتبال شهرخودرو مشهد در چارچوب بازی‌های هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور در مقابل تیم صنعت نفت آبادان به نتیجه مساوی یک بر یک رسید.
نشست خبری پس از بازی دو تیم فوتبال شهر خودرو و صنعت نفت در مشهد هم با گله از تاخیر در شروع بازی به علت تاخیر در حضور یگان ویژه در استادیوم امام رضا(ع) این شهر همراه بود
همچنین چهارم آذر ماه پیکر مرحوم حجت الاسلام محمدحسن راستگو از کارشناسان مسائل کودک و نوجوان با حضور برخی از مردم و مسوولان مشهد در منطقه خواجه ربیع این شهر تشییع و در قطعه مشاهیر آرامگاه این منطقه به خاک سپرده شد.
پنجم آذر ماه نیز پیکر محمد خادم ‌دارنده مدال نقره مسابقات کشتی آزاد جهان در سال ۱۹۶۲ تولیدو آمریکا، مربی اسبق تیم ملی کشتی و پدر امیررضا و رسول خادم قهرمانان جهان و المپیک در رواق حضرت زهرا (س) حرم رضوی در مشهد مقدس دفن شد.
 

نظر شما