شناسهٔ خبر: 66606011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خواف:

ایستگاه سیار پایش گرد و غبار خواف امسال به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت: مراحل ثبت سفارش ایستگاه سیار پایش گرد و غبار خواف انجام شده و در سال جاری بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سعید شفیعیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هر دو روز یک بازدید، پایش زیست‌محیطی از صنایع و معادن خواف شده است، افزود: ۱۸۷ بازدید طی سال ۱۴۰۲ از صنایع و معادن خواف انجام شده و کلیه بازدیدها در سامانه جامع محیط‌زیست کشور ثبت شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس به طور میانگین هر دو روز یک‌بار یک پایش توسط کارشناسان این اداره صورت گرفته و آمار اعلام شده جدای از برخی بازدیدهای موردی و حسب مراجعات یا شکایات مردمی یا استعلام‌های استقرار زیست‌محیطی است.

شفیعیان افزود: در سال گذشته بیش از ۶۵ مورد انجام آزمایش و نمونه‌برداری از آب، خاک و هوا انجام شده است و در پی بازدیدها و آزمایش‌های صورت گرفته ۱۴۷ اخطاریه به واحدهای آلاینده ابلاغ و ۹۶ مورد اعلام آلایندگی جهت اخذ جرائم مالیات سبز انجام شده است.

ایستگاه سیار پایش گرد و غبار خواف امسال به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: در خصوص جرائم سبز، این اداره وظیفه معرفی واحدهای آلاینده را برعهده داشته و سایر دستگاه‌های دیگر وصول این جرائم، تخصیص و هزینه کرد را انجام می‌دهند.

شفیعیان همچنین از چهار مورد طرح شکایت از واحدهای آلاینده در طول سال گذشته خبر داد و افزود: در این بازه زمانی برای ۱۰ متخلف و بر اساس شکایات انجام شده قبل و با پیگیری قضایی رأی محکومیت قطعی صادر شده است.

وی نظارت بی‌اغماض را سرلوحه فعالیت این اداره بیان کرد و گفت: عملکرد این اداره در سال گذشته به عنوان عملکرد عالی در سطح استان مورد تقدیر استانی قرار گرفت.

شفیعیان افزود: در نتیجه مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در سالی که گذشت ایستگاه پایش کیفیت هوای سنگان خواف با اعتباری بالغ‌بر ۷ میلیارد ریال افتتاح شد و مراحل ثبت سفارش ایستگاه سیار پایش گرد و غبار خواف با اعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال انجام شده و به خواست خدا در سال جاری بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما