شناسهٔ خبر: 44185036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۴ گروه راهداری در محورهای مواصلاتی استان همدان مستقر شدند

همدان- ایرنا- سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف در سطح استان، گفت: ۳۴ گروه راهداری به منظور انجام عملیات امدادی و بازگشایی جاده ها در محورهای مواصلاتی استان به خصوص مناطق کوهستانی و سخت گذر مستقر شدند.

صاحب‌خبر -

مسعود رستمی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بارش شدید باران و ریزش برف در جاده‌های استان گزارش نشده و احتمال دارد بارش‌ها از صبح فردا در استان همدان آغاز شود.

وی اظهار داشت: اکنون همه محورهای ارتباطی استان به غیر از محور کوهستانی گنجنامه - تویسرکان باز  و تردد خودروها به صورت روان در حال جریان دارد.

رستمی در رابطه با انسداد جاده گنجنامه-تویسرکان نیز عنوان کرد:  این مسیر به دلیل شیب های تند، پیچ های خطرناک و پرتگاه های خطرآفرین، همه ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان تا فصل بهار با ریختن خاک یا قرار دادن نیوجرسی مسدود می شود.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری نیز  در گردنه های حساس استان مستقر شده اند تا در صورت احتمال بارش برف، ترافیک عبوری دچار اختلال نشود.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: همچنین نیروهای راهداری آماده اجرای عملیات نمک‌پاشی در محورهای همدان هستند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند، اضافه کرد: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آماده اعلام وضعیت راه‌ها است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان همدان، یک سامانه بارشی از دیروز /پنجشنبه/ وارد همدان شده است و تا دوشنبه آتی، به صورت بارش باران و ریزش برف در آسمان بیشتر نقاط استان فعالیت می‌کند.

پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد که ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن راه روستایی آسفالته، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۵ کیلومتر آزادراه و ۶۰۰ کیلومتر نیز بزرگراه است.

همچنین ۹۹.۲ درصد مناطق روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و ۲.۳ درصد کل راه‌های کشور در همدان قرار دارد.

نظر شما