شناسهٔ خبر: 66589740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار رشتخوار مطرح کرد

اجرایی نشدن طرح هادی، عامل ساخت‌وسازهای خارج از محدوده در رشتخوار

جواد افتخاری

فرماندار رشتخوار گفت: عدم اجرای طرح هادی در روستاها گاها باعث ایجاد یکسری ساخت و سازهای خارج از محدوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

حسین باهوش در حاشیه بازدید از برخی پروژه‌های بنیاد مسکن و سایت اداری شهرستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما در اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بحث کمبود نیروی انسانی است که باعث یکسری از نارضایتی‌ها در بین مردم شده است.

وی هم چنین تصریح کرد: در بحث بازنگری طرح هادی ۱۲ روستا در بخش مرکزی و ۳ روستا در بخش جنگل در دست اقدام است.

فرماندار رشتخوار در همین خصوص عدم اجرای طرح هادی در روستاها را عمل ایجاد یکسری ساخت و سازهای خارج از محدوده دانست و گفت: مردم انتظار دارند که به این ساخت و سازهای خارج از محدوده خدمات زیرساختی واگذار شود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود در بحث اعتبارات ملی بنیاد مسکن در خصوص قیر تهاتری شهرستان رشتخوار را کمک نمایید، گفت: اکنون ۱۰۰ هزار مترمربع معابر آماده آسفالت‌ریزی در روستاهای شهرستان‌ داریم.

باهوش عنوان کرد: سال گذشته در ۲۶ روستای شهرستان ۲۳۵ هزار مترمربع عملیات آسفالت‌ریزی انجام شد و همین امر باعث گردید رشتخوار رتبه برتر جذب قیر و آسفالت را در استان به خود اختصاص دهد.

تامین خوراک و تسهیلات ‌از مهمترین مشکلات مدیران فولادی شهرستان

وی در ادامه از برگزاری جلسه رفع مسائل و مشکلات واحدهای فولادی شهرستان خبر داد و گفت: هرچند یکی از شرکت‌های فولاد بیش از یک سال با اشتغال ۲۲۰ نیرو در شهرستان رشتخوار فعالیت کرد اما به دلیل عدم تأمین خوراک مناسب تعطیل و نیروهای این شرکت تعدیل شد.

فرماندار رشتخوار همچنین گفت: در این بین ساخت مجموعه فولاد دیگری که از سال ۹۲ شروع شده بود به دلیل موانع و مشکلات عدیده پیش رو در سال جاری فعلاً توانسته استارت سرد کارخانه را بزند.

وی تصریح کرد: شهرستان رشتخوار با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر از حیث کشاورزی و دامداری محدود شده است و تنها راه ایجاد اشتغال پایدار بحث فعال شدن صنعت‌ در شهرستان است.

باهوش با اشاره به اینکه با بسترسازی‌هایی که اخیراً اتفاق افتاده باعث شده رشتخوار در مسیر صنعتی شدن حرکت کند، اظهار کرد: مدیران فولادی شهرستان رشتخوار دو مشکل اساسی دارند.

وی تأمین خوراک و دیگری تسهیلات را از مهمترین مشکلات مدیران فولادی شهرستان برشمرد و گفت: همین موضوعات باعث شده تاکنون چرخه تولید فولاد در شهرستان تشکیل نشود.

فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه رشتخوار با جمعیت ۶۶ هزار نفری که دارد و با وضعیت کنونی کشاورزی و دامداری آورده دیگری برای اشتغال ندارد، عنوان کرد: باید به سمت صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: هرچند یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم موضوع اشتغال پایدار برای جوانان است ولی علیرغم پیگیری‌های متعددی که در حوزه فولاد انجام شده هنوز نتیجه مثبتی در شهرستان حاصل نشده اما امیدواریم ماحصل این جلسه نتایج بسیار خوبی را برای منطقه رشتخوار در پی داشته باشد.

باهوش خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در بحث راه‌اندازی فولاد، ایجاد اشتغال برای جوانان می‌باشد و امید است در آینده نزدیک شاهد بلوغ صنعت در منطقه رشتخوار باشیم.

انتهای پیام

نظر شما