شناسهٔ خبر: 44184734 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

خودروی برقی پورشه تایکان رکورد گینس را شکست + ویدیو

slashgear

صاحب‌خبر -

رکورد طولانی‌ترین دریفت پیوسته برای یک خودروی الکتریکی، به نام پورشه تایکان – Porsche Taycan ثبت شد تا نام خودروساز آلمانی وارد کتاب رکوردهای گینس بشود.

راننده هلندی، دنیس ریترا (Dennis Retera) موفق شد با خودرو برقی پورشه تایکان در پیست هوکنهایم‌رینگ، ۲۱۰ بار دور یک مسیر دایره‌ای ۲۰۰ متری، دریفت کند و رکورد گینس را بشکند. حاصل ۵۵ دقیقه حرکت دورانی در این پیست، پیمایش ۴۲.۱۷۱ کیلومتر توسط او بود؛ با میانگین سرعت ۴۶ کیلومتر بر ساعت!

«جوآن برنت» یکی از مقامات رسمی گینس هم حضور داشت تا از نزدیک شاهد این رویداد باشد.

برای این رکوردشکنی، از نسخه دیفرانسیل عقب پورشه تایکان استفاده شد که هم‌اکنون در چین موجود است. ناگفته نماند به منظور اجرای راحت‌تر دریفت، پورشه سیستم پایداری رانندگی را در این خودرو خاموش کرده بود.

همچنین بخوانید: واکنش ایلان ماسک به انتقادات بیل گیتس از خودروهای برقی

ریترا می‌گوید تایکان از قدرت کافی برای حرکت دورانی برخوردار بود. همچنین به لطف مرکز ثقل پایین و فاصله زیاد بین محورهای جلو و عقب، پایداری لازم برای دریفت زدن را داشت. او که هم‌اکنون مربی ارشد در مرکز آزمایش هوکنهایم‌رینگ پورشه است؛ پیش‌تر راننده مسابقات کارتینگ، اتومبیل‌رانی استقامتی و خودروهای مسابقه‌ای تک صندلی بود.

این راننده، حفظ تمرکز برای ۲۱۰ دور را بسیار خسته‌کننده توصیف کرد. همچنین گفت که با توجه به آب‌پاشی روی آسفالت، چسبندگی یکسانی در تمام مسیر دایره‌ای وجود نداشت؛ بنابراین برای کنترل بهتر دریفت، بیشتر روی استفاده از فرمان متمرکز شد تا پدال گاز!

رکوردشکنی پورشه تایکان در دریفت پیوسته

دانلود ویدیو

نظر شما