شناسهٔ خبر: 44173799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش شدید برف تمامی جاده‌های تکاب را مسدود کرد

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب گفت: بارش برف و کولاک شدید موجب بسته شدن تمام محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان شده و هم‌اینک تردد در جاده‌ها امکان‌پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

"امیر یدبیضا" پنج‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میران بارش برف در گردنه "مایین بلاغ" به بیش از ۴۰ سانتی‌متر رسیده است افزود: کولاک شدید جاده‌های تکاب از جمله محورهای دسترسی به شهرهای شاهین‌دژ، بیجار، دوراهی ایرانخواه و دندی را فراگرفته و تردد در این محورها را غیرممکن کرده است.

وی بیان ‌کرد: شهروندان و رانندگان خودروها و وسایل نقلیه از هرگونه تردد شبانه در محورهای مواصلاتی این شهرستان به‌طور حتم خودداری کنند تا در کولاک و برف گرفتار نشوند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب اظهار داشت: از عصر امروز خودروها و وسایل نقلیه گرفتار شده در میان برف و کولاک در در جاده‌های تکاب از جمله گردنه مایین‌بلاغ در ۳۵ کیلومتری محور تکاب- شاهین‌دژ توسط راهداران نجات یافته و با اقدام به موقع اکیپ‌های راهداری و پلیس‌راه برای هیچ‌یک از خودروها حادثه‌ای بوجود نیامد.

" یدبیضا" با بیان اینکه شهروندان و مسافران پیش از عزیمت به شهرهای همجوار تکاب و تردد در جاده‌های این شهرستان از وضعیت محورها اطلاع یابند ادامه ‌داد: اکیپ‌های راهداری از ظهر پنج‌شنبه مشغول برف‌روبی محورهای مواصلاتی این شهرستان هستند و تلاش راهداران برای بازگشایی جاده‌ها از جمله گردنه برف‌گیر مایین بلاغ با وجود کولاک شدید ادامه دارد.

وی اضافه‌کرد: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه تا صبح فردا، جمعه از تردد در جاده‌های تکاب خودداری کنند و پس از آن نیز برای تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی، لباس زمستانی و سوخت کافی، از زنجیرچرخ استفاده کنند.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای جاده‌های برف‌گیر و سخت‌گذر است.

نظر شما