شناسهٔ خبر: 44143988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد

کشف بیش از ۴۲ میلیارد تومان کالاهای اساسی احتکار شده در فارس به همت بسیج

سردار بوعلی گفت: در زمینه مبارزه با محتکران نیز بسیج عملکرد مطلوبی همواره دارد و در روزهای اخیر بیش از ۴۲ میلیارد تومان کالاهای اساسی احتکار شده در استان کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از شیراز،  سردار «یدالله بوعلی»، امروز (چهارشنبه 5 آذر) با تبریک هفته بسیج به خبرنگاران گفت: بسیج فرهنگی است که ریشه در دین و قرآن دارد و هر جا نیاز باشد بسیج کار را تعریف و اجرا می کند.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: در زمینه مبارزه با محتکران نیز بسیج عملکرد مطلوبی همواره دارد و با انعقاد تفاهم نامه با دادگستری، تعزیرات و جهاد کشاورزی در روزهای اخیر بیش از 42 میلیارد تومان کالاهای اساسی احتکار شده در استان کشف شد.

وی اضافه کرد: بسیج 22 قشر تخصصی همچون اصناف، دانشجویی، گروه های جهادی، کارگری و ... دارد و همواره ظرفیت مردم و جامعه را شناخته و برای مقابله با هر موضوعی آماده بوده است.

فرمانده سپاه فجر فارس ابعاد فرهنگی بسیج را برجسته دانست و بیان کرد: راه اندازی هزاران حلقه تربیتی صالحین بسیج، فعال سازی دارالقرآن و مهدهای قرآنی، تشکیل 250 گروه سرود در محلات و بیمارستان ها برای حفظ روحیه مردم و کادر درمان و راه اندازی چهار مرکز آفرینش هنری بسیج از فعالیت های فرهنگی بسیج در استان فارس به شمار می رود.

سردار بوعلی با اشاره به انجام فعالیت های محرومیت زدایی سپاه و بسیج عنوان کرد: قرارگاه سازندگی «خاتم الانبیا» در پروژه های ملی مانند ساخت پالایشگاه، راه سازی، سد سازی، تولید بنزین و ... در خوکفایی مطلوب عمل کرده است.

وی از تشکیل چهار 4 قرارگاه سپاه با هدف محرومیت زدایی در استان خبر داد و گفت: قرارگاه «شهید اسکندری» در شیراز در 15 محله بیش از 2 هزار پروژه کوچک و بزرگ تعریف کرده است که گروه های جهادی نیز در آنها فعالیت داشته اند.

سردار بوعلی افزود: 29 پروژه برای قرارگاه «جواد الائمه (ع)» با مسئولیت در محلات کم برخوردار در شهرستان های تعریف شده که آبادانی 6 دهستان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی اضافه کرد: قرارگاه بسیج سازندگی با 2 هزار گروه جهادی در سراسر استان فارس به فعالیت های جهادی و محرومیت زدایی می پردازد و از سال قبل تا کنون 135 میلیارد تومان اجرای پروژه داشته است.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به آمادگی 600 گروه جهادی برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی در خارج از استان گفت: ساخت 30 خانه در استان لرستان برای محرومان و یکصد خانه در استان خوزستان پس از وقوع سیل از فعالیت های این گروه های جهادی است.

وی افزود: به همت نواحی و اقشار بسیج بیش از 40 هزار نفر خون خود را برای کمک به بیماران اهدا کردند و در مرحله سوم نهضت کمک مومنانه تا کنون بیش از 150 هزار بسته آماده شده است که در 5 آذر و سالروز تشکیل بسیج 50 هزار بسته در سراسر فارس توزیع خواهد  شد.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر حضور بسیج  در موضوع ورزش و جوانان در برنامه پنج ساله گفت: 300 سالن سرپوشیده به سالن های استان اضافه شده و در هر شهرستان یک پایگاه استعدادیابی ورزش های رزمی با محوریت قهرمانان کشوری تاسیس خواهد شد و حمایت از تیم «فجر شهید سپاسی» نیز در دستور کار قرار گرفته است.

پایان پیام/664

نظر شما