شناسهٔ خبر: 44139332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۵۰ هزار بسته معیشتی همزمان با سالروز تشکیل بسیج در سراسر استان فارس توزیع می‌شود

گروه استان ها - فرمانده سپاه فجر گفت: در روز ۵ آذر که مصادف با سالروز تشکیل بسیج است ۵۰ هزار بسته معیشتی در سراسر فارس توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر، سردار یدالله بوعلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک فرهنگ است و در یک ساختار خلاصه نمی‌شود، این فرهنگ ریشه در دین و باور قرآن دارد و بسیج هر جا و در هر عرصه‌ای که نیاز باشد برای خودش کار تعریف می‌کند و وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر شکلی نیز تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی مدنظر بوده که این شکل گرفته و امروز شاهدیم بسیج در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کرده و نقش‌آفرینی می‌کند، گفت: پایگاه‌های مقاومت، یگان‌های رزم، حضور بسیجیان در مرزها و 22 قشر تخصصی مانند دانشجویی، اصناف، هنرمندان، کارگری و گروه‌های جهادی از جمله بخش‌های مختلف بسیج هستند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه بسیج باید خودش را برای مقابله با هر مسئله‌ای آماده کند و ظرفیت‌های مردم و جامعه را بشناسد، افزود: بسیج مبتنی بر همه ظرفیت‌های مردم است و تمام سازمان‌هایی که مسئولیت و وظیفه‌ای بر عهده دارند اگر در انجام آن مسئولیت با مسئله و مشکل مواجه باشند بسیج  به کمک آنان می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات فرهنگی یکی از رسالت‌های مهم بسیج و بُعد فرهنگی بسیج بسیار برجسته است، گفت: فعال‌سازی دارالقرآن‌ها و مهدهای قرآنی در سراسر استان، راه‌اندازی هزاران حلقه تربیتی صالحین بسیج،  توجه به مسائل هنری و رسانه‌ای نظیر تشکیل 250 گروه سرود که در ایام اخیر برای در محلات و بیمارستان‌ها برای حفظ روحیه مردم و کادر درمان حاضر شدند و راه‌اندازی 4 مرکز آفرینش هنری بسیج از جمله فعالیت‌های فرهنگی بسیج در فارس بوده است.

بوعلی در تشریح فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج گفت: در سطح ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در پروژه‌های ملی نظیر ساخت پالایشگاه، راه‌سازی، سد سازی، تولید بنزین و سایر صنایع پروژه‌های بسیار مهمی را اجرا کرده که منجر به خودکفایی کشور و بی‌نیاز شدن از واردات شده است.

وی با بیان اینکه  در استان فارس نیز 4 قرارگاه سپاه با هدف محرومیت‌زدایی تشکیل شده است، گفت: قرارگاه شهید اسکندری شیراز در 15 محله بیش از 2 هزار پروژه کوچک تا بزرگ  تعریف کرده و گروه‌های جهادی نیز در این زمینه فعال هستند.

فرمانده سپاه فجر ادامه داد: 29 پروژه نیز برای قرارگاه جوادالائمه که مسئولیت محلات کم برخوردار در شهرستان‌ها را بر عهده دارد تعریف شده و قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز 6 دهستان را تحت پوشش قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه بسیج سازندگی نیز با 2 هزار گروه جهادی در سراسر استان فارس و فراتر از آن مشغول به فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی است که از سال گذشته تا امروز 135 میلیارد تومان اجرای پروژه داشته است.

بوعلی خاطرنشان کرد: 600 گروه جهادی آماده اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در خارج از استان فارس هستند و برای نمونه 30 خانه در استان لرستان برای محرومان ساخته شده و 100 خانه نیز در استان خوزستان پس از سیل ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم فارس در موضوع کمک مومنانه درخشان ظاهر شده‌اند، گفت: عملکرد مردم و خیرین فارس فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده و استان فارس در موضوع کمک‌های مومنانه استان اول کشور است، در دو مرحله بیش از 2 میلیون بسته معیشتی به ارزش بیش از 600 میلیارد تومان بین اقشار محروم توزیع شده و لازم است از نماینده ولی فقیه در استان فارس و همچنین استاندار فارس تشکر کرده و تاکید کنم این موفقیت حاصل همدلی و انسجام در استان فارس و همکاری مردم و تمام نهادها بوده است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه با تلاش نواحی و اقشار بسیج تاکنون بیش از 40 هزار نفر خون خود را برای کمک به بیماران اهدا کرده‌اند، گفت: در مرحله سوم نهضت کمک مومنانه که تا قبل از دهه فجر ادامه دارد تاکنون بیش از 150 هزار بسته آماده شده و در روز 5 آذر نیز که مصادف با سالروز تشکیل بسیج است 50 هزار بسته معیشتی در سراسر فارس توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح همیار سلامت با هدف  بیماریابی، مراقبت از بیماران و کمک به کادر درمان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و استانداری فارس آغاز شده است، گفت: محور این طرح مراکز جامع سلامت هستند و پایگاه‌های مقاومت بسیج هرکدام مسئول محله خود بوده و فعالیت‌هایی مانند ضدعفونی محلات و به کمک به بیماریابی را انجام می‌دهند.

سردار بوعلی با تجلیل از رسانه‌ها در موضوع پوشش نهضت کمک مومنانه و تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کار خیر بسیار مهم است، گفت:  54 گروه جهادی در 18 مرکز درمانی استان به یاری کادر بهداشت و درمان شتافته و 890 نفر در این راستا مشغول به فعالیت هستند.

وی در رابطه با نقش بسیج در موضوع مقابله با احتکار کالاهای اساسی گفت: در روزهای اخیر و پس از انعقاد تفاهمنامه با دادگستری، تعزیرات و جهاد کشاورزی بیش از 42 میلیارد تومان کالاهای اساسی که احتکار شده بود، کشف شده‌اند.

فرمانده سپاه فجر خاطرنشان کرد: در زمینه حضور بسیج  در موضوع ورزش و جوانان در برنامه 5 ساله 300 سالن سرپوشیده به سالن‌های استان اضافه و 150 هزار متر مربع افزایش داشته و در نظر داریم در هر شهرستان یک پایگاه استعدادیابی ورزش‌های رزمی با محوریت قهرمانان کشوری تاسیس کنیم.

بوعلی با بیان اینکه استان فارس با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های عظیم باید دارای تیم مختلف ورزشی در لیگ‌های برتر و معتبر کشور باشد، گفت: این یکی از مطالبات مهم مردم است و فارس می‌تواند در سطح لیگ برتر فوتبال دارای تیم باشد لذا سپاه فجر برنامه‌های هدفمندی برای حمایت از تیم فجر شهید سپاسی در دستور کار قرار داده و لازم است تمام نهادها نیز از تیم‌های مختلف ورزشی فارس برای حضور در لیگ‌های معتبر کشوری حمایت کنند.

انتهای پیام/424/ح

نظر شما