شناسهٔ خبر: 44132265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضور 140 تیم پلیس در طرح ممنوعیت تردد شبانه خودروها در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از حضور بیش از 140 تیم کنترلی این پلیس در اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد شبانه خودروها در سطح شهرهای استان در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا محمدی شب گذشته در حاشیه  بازدید  از نحوه اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد خودروها در معابر شهر اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۱۴۰ تیم کنترلی در سطح استان در راستای اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد شبانه خودروها در سطح شهرهای استان  بکارگیری شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: بر اساس این طرح تردد خودروها در سطح شهرها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و خوشبختانه مردم عزیز همکاری خوبی در این خصوص داشتند و  تردد هیچ خودرویی در خیابان‌ها و معابر شهری اصفهان به جز اندک ترددهای ضروری سازمان‌ها و ارگان‌های خدماتی به چشم نمی خورد.

وی با بیان اینکه  اندک رانندگان قانون گریز نیز مورد برخورد قاطع پلیس و دوربین‌ها قرار می‌گیرند، اظهار داشت: ثبت تخلف علاوه بر ماموران بیشتر به وسیله سامانه‌های الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

محمدی با بیان اینکه  تردد آژانس‌ها، تاکسی‌های خطی و تاکسی‌های اینترنتی مشمول این ممنوعیت‌ها نمی‌شوند گفت: پلیس مصمم به اجرای دقیق و کامل مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است و در این خصوص با متخلفان قاطعانه برخورد می کند چرا که همه ما در برابر سلامت جامعه مسؤول هستیم و بایستی برای ریشه کن شدن این بیماری دست در دست یکدیگر بگذاریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: اخیراً مشاهده شده برخی از رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت برای دور زدن قانون و عدم ثبت جریمه توسط دوربین های الکترونیکی در طرح محدودیت های کرونایی اقدام به مخدوش و یا دستکاری شماره پلاک وسیله نقلیه خود می کنند.

وی با بیان اینکه پلاک هویت وسیله نقلیه است و  ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی و جرم محسوب خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد:  مخدوش کردن پلاک علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، پرداخت بدهی هر دو پلاک، تشکیل پرونده قضایی برای فرد خاطی و معرفی وی به مراجع قضائی را به همراه داشته و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

نظر شما