شناسهٔ خبر: 44137243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اخطار به مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو

محدودیت‌های کرونایی تردد در جاده‌های کرمانشاه را ۴۴ درصد کاهش داد

صاحب‌خبر - از آغاز محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در معابر و جاده‌های استان کرمانشاه تردد درون و برون شهری در شهرهای قرمز و نارنجی کاهش یافته و به گفته مسئولان انتظامی بیش از 8400 خودرو نیز به شهرهای مبدأ برگشت داده شده‌اند.
به کارگیری 1100 نیروی پلیس برای اعمال محدودیت‌ها
سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی از روز شنبه یکم آذر ماه سال جاری در سطح استان با به کارگیری بیش از 1100 نیرو آغاز شده و کماکان ادامه دارد. 
وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح و با تلاش مأموران انتظامی، پلیس راه و راهور تا کنون هزار و 400 خودرو به شهرهای مبدأ عودت داده شده‌اند. 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: همچنین 1200 خودرو متخلف اعمال قانون و 8 هزار خودرو که قصد ورود به سطح استان کرمانشاه را داشته‌اند، عودت داده شده است. 
جاویدان افزود: طرح محدودیت‌های ترافیکی برای مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا که در 50 نقطه استان اجرایی شده، کاهش 44 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی 72 ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل را در پی داشته است. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند عنوان کرد: اجرای این طرح در ورودی‌ها و خروجی‌های سطح استان به ویژه شهرستان‌های قرمز کماکان ادامه خواهد داشت. 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: همچنین تردد خودروهای فاقد مجوز از ساعت 9 شب تا 4 صبح در سطح شهر ممنوع بوده و متخلفان به وسیله دوربین‌های نظارتی پلیس اعمال قانون خواهند شد.
70 دوربین تردد خودروها را کنترل می‌کند
سرهنگ محمد حیدری رئیس پلیس راه کرمانشاه، از کاهش 44 درصدی تردد در جاده‌های استان طی سه روز اخیر و با آغاز طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها خبر داد.
حیدری عنوان کرد: کاهش ترددهای انجام شده در استان حاکی از همکاری خوب مردم با پلیس به منظور کاهش انتقال و شیوع ویروس کرونا است.
وی ادامه داد: از روز اول اجرای طرح محدودیت‌ها تاکنون بالغ بر 90 نفر از همکاران در 11 نقطه از پیش تعیین شده مستقر شده و نسبت به ارشاد، هدایت و سپس اعمال قانون رانندگان متخلف اقدام می کنند.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از به کارگیری 70 دستگاه دوربین ثابت و سیار به منظور کنترل تردد خودروها خبر داد و گفت: در سه روز اخیر 245 دستگاه خودرو که به توصیه‌های پلیس بی توجه بوده و اصرار به تردد داشتند اعمال قانون شدند.
حیدری افزود: در این مدت همچنین سه هزار و 716 دستگاه خودرو به مقصد خود عودت و به رانندگان سه هزار و 256 دستگاه دیگر نیز تذکر لسانی داده شد.
اعمال قانون 221 دستگاه خودروی متخلف
سرهنگ فضل‌الله شیری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه، از اعمال قانون 221 دستگاه خودروی متخلف در سطح شهرهای استان طی سه روزی که از اعمال طرح ممنوعیت تردد شبانه می‌گذرد، خبر داد.
وی عنوان کرد: مجموع خودروهای اعمال قانون شده 53 دستگاه اقدام به برداشتن پلاک و یا مخدوش کردن آن کرده بودند.
شیری گفت: 168 مورد نیز مربوط به خودروهایی می شود که با وجود تذکرات ارایه شده توسط پلیس اصرار به تردد در ساعات ممنوعه ( 21 شب تا 4 بامداد) داشتند.
وی افزود: در 72 ساعت اخیر همچنین 21 دستگاه وسیله نقلیه که اقدام به باز کردن پلاک یا مخدوش کردن آن کرده بودند نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح محدودیت تردد شبانه، صاحبان 3263 دستگاه خودرو نیز مورد تذکر لسانی قرار گرفته اند.
وی از تداوم برخورد قاطعانه با خودروهای متختلف خبر داد و گفت: این برخورد با آن دسته از رانندگانی که برای فرار از اعمال قانون مبادرت به درآوردن پلاک، گل مالی و یا مخدوش کردن آن می کنند، شدیدتر خواهد بود.
شیری با اشاره به کاهش 20 تا 30 درصدی میزان ترددها در طول روز، همکاری مردم با پلیس در خصوص ترددهای شبانه را نیز مناسب توصیف و از آنها قدردانی کرد.
تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی در شهرهای قرمز ونارنجی  
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: این تصمیم بنا بر تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر آن اتخاذ شده است.  
شیری عنوان کرد: از اول آذر آموزشگاه‌های رانندگی در شهرهای قرمز ونارنجی از ارایه آموزش های گروهی مانند کلاس‌های آموزشی آیین نامه‌ها به صورت تئوری و عملی خودداری می کنند.  
وی گفت: همچنین برگزاری آزمون‌های آئین نامه و عملی گواهینامه نیز لغو و تا اطلاع بعدی هیچگونه آزمونی به عمل نخواهد آمد.  
شیری عنوان کرد: در شهرهای نارنجی فقط آموزش عملی توسط مربیان با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون 48 آموزشگاه رانندگی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 20 آموزشگاه در شهر کرمانشاه قرار دارد.
اخطار به مخدوش‌کنندگان پلاک وسیله نقلیه  
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: مخدوش کنندگان پلاک وسیله نقلیه برای فرار از اعمال قانون و دور زدن قانون با قاطعیت با آنها برخورد می‌شود.  
شیری گفت: در بررسی میدانی متأسفانه مشاهده می‌شود برخی از رانندگان، یا بدون پلاک یا تک پلاک ویا اقدام به ناخوانا کردن پلاک بصورت جعل، پوشاندن پلاک ویا مخدوش کردن آن می‌کند که جرم محسوب می‌شود.  
وی افزود: دستکاری ومخدوش کردن پلاک علاوه بر تخلف از مقررات واعمال مجرمانه، مرتکب باعث تضییع حقوق عمومی، اختلال در امنیت ترافیکی واحساس امنیت شهروندان و حتی مطالبه به حق شهروندان است که امکان سوء استفاده و فرار از مجازات سایر جرائم را هم به دنبال دارد.  
شیری عنوان کرد: علاوه بر اعمال قانون توسط کارکنان راهور، وسیله نقلیه تا پایان طرح کرونا توقیف، سوابق راننده وپلاک وسیله نقلیه از سایر مراجع انتظامی استعلام وبا تشکیل پرونده تحویل مراجع محترم قضایی می‌شود.  
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: راننده وسیله نقلیه مخدوش کننده پلاک در باب تسویه خلافی ملزم به پرداخت جریمه کلیه اعداد تغییر یافته خواهد شد. 
وی بیان کرد: برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی دستکاری، پوشاندن ومخدوش کردن پلاک های وسیله نقلیه جرم محسوب می‌شود و حبس از شش ماه تا یک سال دارد. 
وی ضمن توصیه به رعایت مقررات عبور ومرور از شهروندان خواست از طریق تلفن 110 و120 تخلفات رانندگان در باب مخدوش کردن پلاک برای پیگیری به پلیس راهور اطلاع دهند.

نظر شما