شناسهٔ خبر: 44118605 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هواشناسی ایران ۹۹/۹/۴| ورود سامانه بارشی به کشور/ تشدید بارش‌ها در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ادامه بارش باران و برف خبر داد و اعلام کرد: پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده برای استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده و در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب است.

اواخر وقت چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش‌های پراکنده در این مناطق پیش بینی شده است. روز پنجشنبه بر فعالیت این سامانه بارشی افزوده شده و در کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران فعال خواهد بود و بارندگی‌ها تشدید می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی همزمان با نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل دریای خزر بارش باران در غرب مازندران و گیلان پیش بینی شده است و بارندگی‌ها در این مناطق شدت خواهد داشت. در خوزستان، شمال بوشهر و جزایر شمال خلیج‌فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات زاگرس، البرز مرکزی و در شمال غرب کشور بارش‌ها به صورت برف است. روز جمعه به‌جز نوار شرقی کشور در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود.

بارش در سواحل غربی خزر و در استان‌های خوزستان، فارس، جزایر خلیج‌فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، و شرق لرستان شدت خواهد داشت. شنبه هفته آینده رگبار باران و رعدوبرق در غرب، جنوبی غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت و برای استان‌های البرز، قزوین، تهران، اردبیل، اصفهان و شمال فارس بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما