شناسهٔ خبر: 44091010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پنج رویـــداد جهان

صاحب‌خبر -
جولان کرونا در امریکا

شمار روزانه مبتلایان به کرونا در امریکا به بیش از ۱۹۵ هزار نفر رسید همچنین ۸۲ هزار نفر فقط در روز جمعه در بیمارستان‌های امریکا بستری شدند و از یکشنبه هفته گذشته هر روز یک هزار و ۳۰۰ نفر در این کشور براثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. در سراسر امریکا، شهرها، بخش‌ها و ایالت‌های بیشتری تعطیل شده‌اند، محدودیت‌هایی برای رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی اعمال شده و به‌منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این ویروس، مقررات منع رفت و آمد وضع شده است. تاکنون، کووید۱۹ بیشترین تأثیر را در ایالات متحده داشته و امریکا با بالاترین آمار ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری، بیش از ۲۰ درصد از موارد ابتلای جهانی را شامل شده است.

بازداشت یک «آدمخوار» در آلمان

مسئولان قضایی آلمان اعلام کردند که یک مرد ۴۱ ساله را به ظن «قتل» و «آدم‌خواری» بازداشت کرده‌اند. روزنامه «بیلد» گزارش داده که یک دستگاه اره استخوان‌بری و حجم زیادی سود سوزآور نیز در انباری خانه وی کشف شده است. رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که مرد مظنون، معلم ریاضی و فیزیک در یکی از مدارس شمال شرق برلین است. از سوی دیگر قربانی او یک کارگر ۴۴ ساله بخش ساخت و ساز است که به گفته پلیس از اواسط شهریور ناپدید شده بود. تعدادی از رهگذران   ۱۸ آبان  در یکی از پارک‌های شمال شرق برلین استخوان‌هایی پیدا کردند که بعداً مشخص شد متعلق به انسان است. بنا به گزارش‌ها گوشت بدن قربانی از این استخوان‌ها جدا شده بود. کارآگاهان با توجه به شواهد به دست آمده بر این باورهستند که فرد مقتول قربانی «آدم‌خواری» شده است. دادستان پرونده این قتل گفته است که قاتل  اطلاعاتی درباره «آدم‌خواری» روی یک سایت اینترنتی جست وجو کرده بود.  

اعتراض علیه دایناسورهای تایلند!

دانش‌آموزان دبیرستانی و هزاران نفر از مردم تایلند با پوشیدن لباس دایناسوری در بانکوک تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند و در این اعتراض دایناسوری خواستار برکناری دولت و ایجاد اصلاحات در پادشاهی تایلند شدند. به اعتقاد معترضان نسل قدیمی سیاستمداران تایلند مانند دایناسور هستند و باید همانند دایناسورها منقرض شوند. دانش‌آموزان دبیرستانی خواستار آزادی‌های بیشتر و رفتار عادلانه‌تر در سیستم آموزشی کشور هستند که می‌گویند به شدت کهنه و قدیمی است و هدف اولیه آن تبعیت از مقام‌های پادشاهی است.

رسوایی استفاده شخصی از خودرو وزارتخانه!

رئیس جمهوری استونی وزیر آموزش و تحقیقات را به‌دلیل استفاده از امکانات دولتی به نفع خانواده برکنار کرد. مایلیس رپس، وزیر آموزش و تحقیقات استونی جمعه گذشته بر سر رسوایی مرتبط با استفاده از خودروهای وزارتخانه برای نیازهای خانوادگی خودش استعفا داد. این خانم که شش فرزند داردگفته بود:«هفته گذشته، سخت‌ترین دوره از کار سیاسی من بود. من بابت ترکیب نقش وزیری و مادری تحت فشار زیادی قرار گرفتم. اذعان دارم که اشتباهاتی مرتکب شدم و بابت آنها عذرخواهی می‌کنم.»

بحران راسو در دانمارک

صدها کشاورز و پرورش‌دهنده راسو در دانمارک در واکنش به تصمیم دولت این کشور برای کشتن راسوها که به‌منظور جلوگیری از گسترش کرونا صورت گرفت، با عبور بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون و تراکتور با پرچم کشورشان از مقابل دفاتر دولتی و پارلمان دانمارک در کپنهاگ اعتراض کردند. دانمارک طی چند دهه صادرکننده مطرح خز راسو در جهان بوده است. حکومت دانمارک پیش‌از این برنامه کشتار گسترده راسوها را در مزارعی که مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در آنها مشاهده شده بود، به اجرا گذاشت اما بعد اذعان کرد کشتار بیش از ۱۵ میلیون راسو، هیچ مبنای قانونی برای افرادی که به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند، ندارد.









نظر شما