شناسهٔ خبر: 43681938 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رگبار باران و کاهش دما در شمال غرب و هشدار به کشاورزان‌

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان در بعدازظهر 12 آبان، رگبار و رعدوبرق و کاهش دما و در بعدازظهر 13 آبان،‌ رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در 2 روز آینده د‌ر اغلب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با تداوم غلظت آلاینده‌های جوی مواجه هستیم.

وی افزود: بعدازظهر دوشنبه 12 آبان و روز سه‌شنبه 13 آبان با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو همراه با ریزش هوای سرد، در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر دوشنبه 12 آبان، رگبار و رعدوبرق و کاهش دما در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود که تا ‌سه‌شنبه 13 آبان ادامه دارد ‌در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید وجود دارد که توصیه می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای، احتیاط در صعود به ارتفاعات و تنظیم دما و تهویه مناسب در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها در دستور کار باشد.

ضیائیان اظهار کرد: بعدازظهر سه‌شنبه 13 آبان،‌ رگبار و رعدوبرق، وزش باد موقت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی می‌شود که تا ‌اواخر وقت سه‌شنبه 13 آبان ادامه دارد، در این راستا ‌خسارت به محصولات کشاورزی شامل سیب، چغندر قند، ذرت علوفه ای و انار پیش‌بینی و توصیه می‌شود در آذربایجان شرقی تسریع در برداشت سیب و انتقال به انبار‌ها به ویژه در شهرستان مراغه و پوشش‌دهی جایگاه های تهیه کشمش به‌ویژه در شهرستان ملکان در دستور کار باشد.

وی گفت: همچنین توصیه می‌شود در آذربایجان غربی تسریع در برداشت چغندر قند و ذرت علوفه‌ و در استان کردستان تسریع در برداشت سیب زمینی و انار و انتقال به انبار در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در شمال آذربایجان شرقی و همچنین شمال استان‌‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و گیلان تا پایان هفته بارش پراکنده خواهیم داشت. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز دوشنبه 12 آبان صاف تا کمی ابری، در برخی ساعات غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 26 و 14 درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

نظر شما