شناسهٔ خبر: 43666092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار شهرستان شیراز:

همه دستگاه‌های متولی مدیریت بحران، بانک اطلاعات تهیه کنند

امیری گفت: تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی مدیریت بحران، نسبت به تهیه بانک اطلاعات تجهیزات پیشگیرانه و کنترل بحران مجموعه خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار شیراز شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شیراز اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی مدیریت بحران باید یک نسخه از اقدامات خود در زمینه این بانک اطلاعات را برای مدیریت به هنگام بحران‌های مختلف، در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستان قرار دهند.

او ضمن مرور مخاطرات و بحران‌های طبیعی سال ۹۸ تاکنون در شیراز، بر ضرورت استفاده از علم روز و به هنگام در زمینه پیش بینی حوادث طبیعی، ارتقای سطح آمادگی سازمان‌های تاثیر گذار اجرایی شهرستان و نیز آگاهی رسانی علمی و شایسته به مردم تاکید کرد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شیراز با بیان اینکه مطالعه میزان خطرپذیری مناطق باید به هنگام باشد، از دستگاه‌های اجرایی عضو شورا خواست تا رصد‌های دوره‌ای را همواره در دستور کار خود قرار دهند و به شکل نظام‌مند مصوبات شورای مدیریت بحران را پیگیری و گزارش کنند.

فرماندار شهرستان شیراز به اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده از توان نیرو‌های نظامی و انتظامی به منظور خدمات رسانی در شرایط اضطراری اشاره و اضافه کرد: همه دستگاه‌ها نسبت به اجرای دقیق دستورالعمل زمستانه اقدام کنند و بخشداران تابعه ضمن ابلاغ دستورالعمل به دهیاران نسبت به لایروبی مسیل‌ها و دهانه پل‌های مناطق روستایی اقدام و به فرمانداری گزارش کنند.

فرماندار شیراز، جمعیت هلال احمر را موظف کرد نسبت به تهیه و دپوی اقلام زیستی و امدادی و نیز امکانات مربوط به اسکان اضطراری و موقت آسیب دیدگان احتمالی برای آمادگی در برابر حوادث زمستانه اقدام کند.

او ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری شیراز در مدیریت بحران‌های شهری، بر لایروبی رودخانه ها، مسیل‌ها و بررسی پل‌ها و سازه‌های آبی و پایش دائمی آن‌ها در حوزه شهرستان تاکید کرد.

امیری با ابراز نگرانی از وضعیت سوخت رسانی به روستا‌های دورافتاده، شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی را مکلف کرد نسبت به انجام پیش بینی‌های لازم و تامین سوخت زمستانی مناطق شهری و روستایی و ذخیره سازی مناسب در انبار‌ها بویژه در مناطق سردسیر اقدام کند تا مردم زمستان آرامی داشته باشند.

فرماندار شیراز بر ضرورت تشکیل کمیته ویژه‌ای متشکل از تمام دستگاه‌های اجرائی و متولی بحران سیل ظرف مدت یک هفته آینده تاکید و بیان کرد: در این کمیته برای مناطق شهری از قبیل سلطان آباد، کرونی و محله سعدی که استعداد خطرپذیری بالاتری در مواجهه با سیل دارند، به طور خاص پیش بینی، برنامه ریزی و تقسیم کار شود.

رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در این نشست ضمن اشاره به دستورالعمل مدیریت بحران کشور درخصوص اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه دستگاه‌ها در مواجهه با مخاطرات طبیعی و تاکید بر مفاد آن، خواستار اقدامات فوری و برنامه ریزی شده اعضای شورا حسب وظایف معین شد.

او ضمن قدردانی از تلاش دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو شورای مدیریت بحران در پارسال، با استناد به گزارش سازمان هواشناسی، خواستار آمادگی دستگاه‌ها برای ماه‌های پیش رو شد.

انتهای پیام/

نظر شما