شناسهٔ خبر: 43667083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

به روزآوری بانک اطلاعاتی کنترل بحران در شیراز

فرماندار شیراز گفت: بانک اطلاعات تجهیزات پیشگیرانه و کنترل بحران شهرستان شیراز به روزآوری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرماندار شهرستان شیراز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان که با حضور آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری و اعضاء شورای هماهنگی برگزار شد، ضمن مروری بر مخاطرات و بحرانهای طبیعی سال ۹۸ تا کنون، بر ضرورت استفاده از علم روز و به هنگام در زمینه پیش بینی حوادث طبیعی، ارتقای سطح آمادگی سازمانهای تاثیر گذار اجرائی شهرستان و نیز آگاهی رسانی علمی و شایسته به مردم تاکید کرد.

 امیری با تاکید بر اینکه مطالعه میزان خطرپذیری مناطق باید به هنگام باشد، از دستگاه‌های اجرائی عضو شورا خواست تا رصدهای دوره ای را همواره در دستور کار خود قرار داده و به شکل نظام مند مصوبات شورای مدیریت بحران را پیگیری و گزارش کنند.

وی در این راستا تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی بحران را مکلف دانست نسبت به تهیه بانک اطلاعات همه تجهیزات پیشگیرانه و کنترل بحران مجموعه خود اقدام و یک نسخه از آن را جهت مدیریت به هنگام بحرانهای مختلف، در اختیار ستاد مدیریت شهرستان قرار دهند.
 
فرماندار شیراز به اتخاذ تدابیر لازم جهت استفاده از توان نیروهای نظامی و انتظامی به منظور خدمات رسانی در شرایط اضطراری اشاره و خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها نسبت به اجرای دقیق دستورالعمل زمستانه اقدام و بخشداران تابعه ضمن ابلاغ دستورالعمل به دهیاران نسبت به لایروبی مسیل ها و دهانه پل های مناطق روستایی اقدام و به فرمانداری گزارش کنند.

 وی جمعیت هلال احمر را موظف دانست نسبت به تهیه و دپوی اقلام زیستی و امدادی و نیز امکانات مربوط به اسکان اضطراری و موقت آسیب دیدگان احتمالی جهت آمادگی در برابر حوادث زمستانه اقدام نماید.

 فرماندار شیراز ضمن قدردانی از عملکرد شهرداری شیراز در مدیریت بحرانهای شهری، بر لایروبی رودخانه ها ومسیل ها و بررسی پل ها وسازه های آبی و پایش دائمی آنها در حوزه شهرستان تاکید کرد.

امیری ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سوخت رسانی به روستاهای دورافتاده، شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی را مکلف دانست نسبت به انجام پیش بینی های لازم و تامین سوخت زمستانی مناطق شهری و روستایی و ذخیره سازی مناسب در انبارها به ویژه درمناطق سردسیر اقدام تا مردم زمستان آرامی را تجربه کنند.

فرماندار شیراز بر ضرورت تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از تمام دستگاه‌های اجرائی و متولی بحران سیل ضرف مدت یک هفته تاکید  و خاطرنشان کرد: در این کمیته برای مناطق شهری از قبیل سلطان آباد، کرونی، محله سعدی و ... که استعداد خطرپذیری بالاتری در مواجهه با سیل دارند، به طور خاص پیش بینی،  برنامه ریزی و تقسیم کار گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز ضمن اشاره به دستورالعمل مدیریت بحران کشور در خصوص  اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه دستگاه‌ها در مواجهه با مخاطرات طبیعی و تاکید بر مفاد آن، خواستار اقدامات فوری و برنامه ریزی شده اعضای شورا حسب وظایف معین شده گردید.

آزادی ضمن قدردانی از زحمات همه دستگاهها و نهادهای عضو شورای مدیریت بحران در سال گذشته، با استناد به گزارش سازمان هواشناسی، خواستار آمادگی همه دستگاه‌ها برای ماههای پیش رو شد.

انتهای پیام/ س

نظر شما