شناسهٔ خبر: 43647043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اهانت به پیامبر اسلام قابل تحمل نیست

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: توهین و اهانت به پیامبر اسلام(ص) برای مسلمانان قابل تحمل و سکوت نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  سیدحسن نصرالله به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: نقطه مشترک همه مسلمانان جهان عشق به پیامبر و درستی کلام و ایمان پیامبرشان است. قرآن، معجزه حضرت محمد (ص) کتابی که خداوند بر قلبش نازل کرد که تا روز قیامت زنده است.  باقی ماندن این کتاب مقدس به این شکل دقیق در حد خود و علی‌رغم انگیزه‌های مختلف برای تحریفش معجزه است.

او افزود: بزرگ‌ترین دستاورد پیامبر، دستاورد انسانی است که به تلاش او برای ایجاد تحول عمیق و بزرگ در شبه جزیره عربستان می‌توان اشاره کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان حادثه نیس فرانسه و اعمال تروریستی به نام اسلام و مسلمانان را محکوم کرد و گفت: مسلمانان جهان اهانت به پیامبرشان را تحمل نمی کنند.

او گفت: حرکات تروریستی و غیر اخلاقی از طرف مسلمانان محکوم است اما دولت فرانسه با اهانت هایی که به پیامبر اسلام کرده است حق ندارد عمل چند نفر را به نام مسلمانان جهان بگذارد. هزاران جنایت در بین پیروان ادیان دیگر اتفاق می افتد اما نمی توان آنرا بعنوان مثال به نام مسیحیان جهان یا حضرت مسیح (ع) گذاشت. تا بحال کسی حرکات تروریستی را به نام ترویست مسیحی نگفته است.

<div id="video-display-embed-code_325335" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/803403/325335?width=400&height=300"></script></div>
دبیرکل حزب الله لبنان گفت:از بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هزاران نفر کشته شده‌اند و آمریکا به قتل شمار زیادی از مردم اعتراف کرده... آیا درست است که بگوییم تروریسم آمریکایی، تروریسم مسیحی است؟ اگر به اسلام احترام می‌گذارید چرا از اصطلاح تروریسم اسلامی یا فاشیسم اسلامی استفاده می‌کنید؟
 
<div id="video-display-embed-code_325336" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/803403/325336?width=400&height=300"></script></div>
سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: به جای آنکه مسئولیت اقدامات تروریستی را که در فرانسه یا در اروپا رخ می‌دهد به عهده مسلمانان و اسلام بیندازید، بیایید از مسئولیت شما در این حوادث صحبت کنیم. تفکری تروریستی هست که به دلیل اختلاف در نظر یا دین یا مذهب، قتل دیگری را جایز می‌داند. شما مسئولان در فرانسه یا آمریکا از آن حمایت کرده‌اید. گرفتن ویزای کشور شما سخت است، اما برای این افراد، رفتن به سوریه و عراق را تسهیل کردید. شما تجهیز و سفر این افراد را [که در کشور‌های شما زندگی می‌کردند]تسهیل کردید.
او با اشاره به حمایت های گوناگون غرب از تروریست های داعش در سوریه و عراق افزود: شما حمایت سیاسی، تبلیغاتی، مالی و معنوی کردید، گذرنامه دادید تا بسادگی به منطقه ما وارد شوند، بنابراین اول مسئولیت خود را بررسی کنید. شما [مسئولان غربی]از این افراد حمایت نکنید، زیرا نتیجه به خودتان برمیگردد و آنچه در سوریه و عراق و دیگر کشور‌ها انجام دادند، به سوی خودتان بازخواهد گشت. این تروریست‌ها را ابزار خود کردید تا اهداف شما را در منطقه محقق کنند.
<div id="video-display-embed-code_325337" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/803403/325337?width=400&height=300"></script></div>

دبیرکل حزب‎الله لبنان گفت: افکار افراطی را شما اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها حمایت کردید، شما راه برای گروهک‌های تروریستی باز کردید و به آنها سلاح و اطلاعات لجستیکی دادید.شما چه اندازه مسئولید در این جنایت‌ها؟ شما سر بریدن رو قبلا تو منطقه ندیدید که خود شما حمایت می‌کردید.

او گفت: هرچه در سوریه و عراق لبنان انجام دادند روزی در کشورهای خودتان انجام خواهند داد. غرور شما را فراگرفته بود. شما تروریست‌ها را به منطقه ما آوردید، تاریخ را مرور کنید. آنهایی که سر می‌بریدند همپیمان شما بودند و ما در مقابل آنها بودیم، چرا از افراطی‌های وحشی داعشی حمایت کردید؟ حالا بهایش را می‌پردازید! وقتی آن مجله خبیث آن تصویر را چاپ کرد، مسلمان‌ها حق دارند اعتراض کنند. گفتند می‌خواهیم این کاریکاتور‌ها را بیشتر پخش کنیم، پیام این کارتان برای جهان اسلام چیست؟ چرا می‌خواهید اینگونه تمام قد پشت این توهین‌ها به پیامبر اسلام (ص) بایستید به بهانه آزادی بیان؟ ادعای آزادی بیان شما دروغی بیش نیست، هزاران دلیل و شاهد داریم که در فرانسه جلوی آزادی را گرفته‌اید.

نظر شما