شناسهٔ خبر: 43647099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سیدحسن نصرالله : اسلام کشتن افراد بی‌گناه حتی غیر هم‌عقیده با ما را محکوم می‌کند/ حاکمان فرانسه نباید مسئولیت حوادث اخیر را به نام اسلام بدانند

صاحب‌خبر -

شفقنا – سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) سخنرانی خود را آغاز کرد.
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا،سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود، سالروز میلاد حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع) را به همه جهانیان تبریک و تهنیت گفت.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: ما رخداد صورت گرفته در شهر نیس فرانسه را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: رخداد نیس را مسلمانان رد می‌کنند و دین اسلام نیز کشتن افراد بیگناه را حرام می‌داند. صحبت از تروریسم اسلامی و فاشیم اسلامی درست نیست.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: اگر فرض کنیم که یک مسیحی دست به جنایتی بزند، درست نیست که مسئولیت آن را برعهده مسیحیان و دین مسیح بیاندازیم. جایز نیست که مسئولان فرانسوی مسئولیت جنایتی که توسط یک فرد مشخص صورت گرفته است، برعهده اسلام و مسیحیان بیاندازند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هیچ یک از مسلمانان، جنایت‌های آمریکا و اروپا در الجزایر، لیبی و افغانستان را تروریسم مسیحی توصیف نکرده است. احترام به اسلام به عنوان یک دین، می‌طلبد که از کلماتی همچون تروریسم اسلامی و فاشیم اسلامی استفاده نشود.

سید حسن نصر الله عنوان داشت: اقدامات تروریستی، تخریب کلیساها، مساجد و آثار باستانی اهانت بزرگی به اسلام و پیامبر (ص) است. اگر برخی از مسلمانان به دین اسلام بد کرده‌اند، این مساله این حق را به هیچ کسی نمی‌دهد که به دین اسلام توهین کنند.

وی افزود: اندیشه تروریستی تکفیری که فقط به دلیل اختلافات فکری در منطقه ما، قتل را در پیش می‌گیرد، از سوی کشورهای غربی مورد حمایت قرار گرفته است. پیامبر (ص) و امت اسلامی هیچ ارتباطی به جنایت‌های گروه‌های تروریستی ندارند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: غرب باید در وهله نخست به دنبال مسئولیت خود درمورد گروه‌های تروریستی بگردد. اقدام کشورهای غربی در به کارگیری گروه‌های تروریستی باید متوقف شود.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: بحران زمانی شروع شد که مجله فرانسوی منحوس، تصاویر موهن به پیامبر (ص) را منتشر کرد. مسئولان فرانسوی به جای آنکه به دنبال بررسی پیامدها باشند، باید دلایل بحران را حل کنند.
وی ادامه داد: مسئولان فرانسوی باید مسلمانان جهان را قانع کنند که ادعایشان مبنی بر حمایت از آزادی بیان، یک ادعای درست است.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: ما شواهد بسیاری مبنی بر این امر در اختیار داریم که مسئولان فرانسوی آزادی بیان را در مسائلی دارای حساسیت کمتر از اهانت به پیامبر (ص) سرکوب کرده‌اند.

سید حسن نصرالله به مثالی در خصوص سرکوب آزادی بیان در فرانسه اشاره کرد و عنوان داشت: فیلسوفی به نام روژیه جارودی یک گفتگوی آکادمیک را پیرامون بهره برداری از هولوکاست مطرح کرد و با این وجود، به حبس محکوم شد. زمانی که هرگونه توهینی به اسرائیل صورت بگیرد، آزادی بیان در فرانسه دست به کار می‌شود. نمونه‌ها زیاد است.

وی ادامه داد: آنچه که مسئولان فرانسوی در توجیه اجازه برای کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) مطرح می‌کنند، درست نیست، آزادی بیان در فرانسه و اروپا مطلق نیست، بلکه با مسائل امنیتی و سیاسی محدود و در قید و بند شده است. ما امیدوار هستیم که زمانی که هتک حرمت صورت میگیرد، بازنگری در مفهوم آزادی بیان صورت بگیرد.
دبیرکل حزب الله اظهار کرد: در جهان اسلام کسی نیست که به دنبال دشمنی‌های جدید بگردد، مسلمانان در راستای دور کردن شبح جنگ‌ها از خود در حال تلاش هستند مسئولان فرانسوی باید اشتباهات را رفع کنند، نه آنکه تسلیم تروریسم باشند. هیچ مسلمانی در این دنیا نمی تواند بپذیرد که به پیامبرش توهین شود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: بزرگ ترین کاری که یک مسلمان در حال حاضر برای پیامبر (ص) می‌تواند انجام دهد، این است که در کنار یمنی‌هایی بایستد که شیفته این پیامبر هستند.

از سوی دیگر، دبیرکل حزب الله درخصوص روند تشکیل دولت لبنان گفت: ما امیدوار هستیم که نخست وزیر مامور به تشکیل دولت بتواند با همکاری با رئیس جمهور، دولت جدید لبنان را هرچه سریع‌تر تشکیل دهد. نمی‌توان به کار با دولت موقت ادامه داد. اطلاعات در دست ما نشان می‌دهد که فضای تشکیل دولت، خوب و مورد قبول است.
وی تاکید کرد: در حال حاضر زمان مناقشه و جدال در داخل لبنان نیست. ما نیز همکاری خواهیم کرد و تشکیل دولت را تسهیل خواهیم بخشید.

نظر شما