شناسهٔ خبر: 43644064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور استاندار در چوئبده؛

فصل صید پاییزه آبزیان دریایی در خوزستان آغاز شد

استاندار خوزستان در آیین آغاز فصل صید پاییزه آبزیان دریایی در بندر چوئبده گفت: صید و صیادی علاوه بر اینکه ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشور و استان دارد، به عنوان رزق و معیشت بسیاری از هم‌استانی‌ها شناخته شده است و مسئولان باید نسبت به رفع مشکلات آبزی‌پروری اقدامات اساسی انجام دهند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا شریعتی در آیین آغاز فصل صید پاییزه آبزیان دریایی در بندر چوئبده آبادان با اعلام آغاز رسمی این فصل گفت: با بررسی صحبت‌های فعالان این حوزه و مشکلات موجود که از سوی اتحادیه استانی مطرح شد، تصمیماتی در رابطه با رفع این مشکلات گرفته شد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: دستور دادیم هر دو ماه به منظور رصد مشکلات این حوزه و رفع آن‌ها نشستی با محوریت اداره‌کل شیلات استان، معاونت امنیتی انتظامی استانداری و فرمانداری‌های فعال در حوزه آبزی‌پروری تشکیل شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه تمام مسئولان استانی باید برای رفع مشکلات صید و صیادی استان پای کار باشند گفت: صید و صیادی علاوه بر اینکه ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشور و استان دارد، به عنوان رزق و معیشت بسیاری از هم‌استانی‌ها شناخته شده است و مسئولان باید نسبت به رفع مشکلات آبزی‌پروری اقدامات اساسی انجام دهند و ما نیز در جهت رفع معضلات مربوطه کنار آن‌ها خواهیم بود.

رئیس کارگروه صید و صیادی خوزستان با اشاره به فعالیت دو مرکز تحقیقاتی صید و صیادی در اهواز و بندر امام(ره) گفت: اقدامات موثری با پای کار بودن اداره‌کل شیلات استان در تحقیقات پژوهشی و حوزه رهاسازی آبزیان در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریا صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌های پیش رو بتوانیم مشکلات صید و صیادی استان خوزستان را رفع کنیم.

به گزارش ایسنا، در این فصل که به طور معمول ۴۵ روز طول خواهد کشید، صیدگاه بوسیف، خور واسطه و خوریات ماهشهر، محدوده صید استان خوزستان خواهند بود.

انتهای پیام

نظر شما