شناسهٔ خبر: 43644063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار خوزستان:

مسئولان نسبت به رفع مشکلات آبزی پروری خوزستان اقدامات اساسی انجام دهند

آبادان- شریعتی، استاندار خوزستان گفت: باید مسئولان نسبت به رفع مشکلات آبزی پروری خوزستان اقدامات اساسی انجام دهند و ما نیز برای رفع معضلات مربوطه کنار آن‌ها هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا شریعتی ظهر جمعه در جریان بازدید از صیدگاه ابو سیف آبادان(دهانه اروند تا حاشیه غربی دهانه خورموسی) که همزمان با فصل صید پاییزه آبزیان دریایی بود، اظهار کرد: امروز به دعوت اداره کل شیلات و اتحادیه صید و صیادی در بندر چوئبده به صورت رسمی فصل صید پاییزه آبزیان دریایی را در منطقه خوزستان اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پای صحبت‌های فعالان این حوزه نشستیم، افزود: عزیزان مشکلاتی داشتند که از سوی اتحادیه استانی مطرح شد و تصمیمات خوبی در این باره گرفته شد، همچنین مقرر شد هر دوماه، نشستی با محوریت اداره کل شیلات، معاونت امنیتی انتظامی استانداری و فرمانداری‌ها با موضوع حوزه آبزی پروری برای رصد مشکلات این حوزه و رفع آن‌ها برگزار شود.

استاندار خوزستان با تاکید به اینکه تمام مسئولان استانی باید به منظور رفع مشکلات صید و صیادی استان گام بردارند، تصریح کرد: صید و صیادی علاوه بر اینکه ارزآوری خوبی برای اقتصاد کشور و استان دارد، به عنوان رزق و معیشت بسیاری از هم استانی‌های عزیز شناخته شده است؛ لذا باید مسئولان نسبت به رفع مشکلات آبزی پروری اقدامات اساسی انجام دهند و ما نیز برای رفع معضلات مربوطه کنار آن‌ها هستیم.

رئیس کارگروه صید و صیادی استان خوزستان در پایان با اشاره به فعالیت دو مرکز تحقیقاتی صید و صیادی در اهواز و بندر امام خمینی(ره) گفت: اقدامات موثری در این خصوص صورت گرفته است. هم در بحث تحقیقات پژوهشی و هم در حوزه رهاسازی در رودخانه ها، تالاب‌ها و دریا اداره کل شیلات استان خوزستان پای کار بوده است.

لازم به ذکر است در این فصل به صورت معمول به میزان ۴۵ روز طول خواهد کشید. محدوده صید در این فصل برای خوزستان صیدگاه بوسیف، خور واسطه و خوریات ماهشهر خواهد بود.

فرماندار آبادان، مدیرکل شیلات خوزستان، قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسئولان محلی در این بازدید حضور داشتند.

نظر شما