شناسهٔ خبر: 43625488 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش ابتدایی استان قزوین خبر داد:

آغاز اجرای طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان از روز شنبه دهم آبان ماه

سید یدالله حسینی معاون آموزش ابتدایی استان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی و رایگان دوره پیش دبستانی از سوی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل شرایط آموزش مجازی و رایگان برای کلیه کودکان سنین پیش دبستانی که تاکنون به هر دلیلی اعم از شرایط اپیدمی و بیماری، وضعیت نامساعد مالی موفق به ثبت نام در این دوره نشده اند با بهره گیری از تمام ظرفیت های درون دستگاهی و برون دستگاهی مانند صدا وسیما، شبکه آموزش، شبکه شاد‌فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

حسینی با بیان اینکه دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی و امری حاکمیتی است افزود: توجه به این دوره حساس وتاثیر گذار، جزء بند دوم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده و با توجه به راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، کودکان باید دو سال قبل از ورود به دبستان تحت پوشش برنامه های آموزشی و پرورشی قرار گیرند و آموزش و پرورش هم موظف به تدوین اصول ،برنامه ریزی وتعلیم وتوانمند سازی نوآموزان این دوره است.

وی با اشاره به این نکته که مفاهیم بنیادی دانش، مهارت و نگرش و ارزش ها در دوره پیش از دبستان شکل می‌گیرد گفت: ضروری است که هرتحول ونوآوری آموزشی از سال های اولیه کودکی مورد توجه واقع شود و به دلیل اهمیت این دوره، که زیربنا ی آینده تحصیلی کودکان تلقی می شود، آموزش و پرورش مصمم است که با تبدیل تهدیدها به فرصت به منظور آموزش مجازی وحضوری از طریق شبکه شاد ورسانه های ملی ،استانی ومنطقه ای برنامه ریزی کند و شرایط آموزش با کیفیت را برای حضور حداکثری کودکان سنین پیش دبستانی فراهم آورد.

معاون آموزش ابتدایی استان با تاکید بر اینکه سعی ما بر این است هیچ کودکی از دوره پیش دبستانی بازنماند تصریح کرد: در استان قزوین سال گذشته بالغ بر ۱۹۰۰۰ کودک در دوره ی پیش دبستانی ثبت نام و تحت آموزش قرار گرفته اند، به اثرات مثبت گذراندن دوره پیش دبستانی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول اشاره نمود و گذراندن این دوره را امری مهم و موثر در جهت کاهش تکرار پایه اول ابتدایی قلمداد نمود.

 این مقام مسوول خاطر نشان کرد: با اجرای طرح پیش دبستانی مجازی و رایگان پیش بینی می شود امسال نیزهمچون سال گذشته شاهد ثبت نام حداکثری کودکان سنین پیش دبستانی باشیم.

حسینی در ادامه اظهار داشت: بخشنامه طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی ها به مناطق ۱۴ گانه استان ابلاغ گردیده و ثبت نام نوآموزان از روز شنبه دهم آبان ماه 1399 آغاز می گردد.

لازم به ذکر است؛ در این راستا خانواده ها محترم می توانند از روز شنبه  دهم آبان ماه با در دست داشتن مدارک ثبت نام نوآموزان به پایگاه های مشخص شده در سطح مناطق مراجعه نمایند.

در اطلاعیه بعدی مشخصات و آدرس پایگاه های ثبت نام به سمع و نظر خانواده ها خواهد رسید.

نظر شما